Obraz, mimo oczywistej abstrakcyjności, posiada jednocześnie wyeksponowaną warstwę treściową, zmuszając do poszukiwania „niewidzialnej” figuracji. Zgodnie z intencją autora, widzimy tutaj scenę Ukrzyżowania, chociaż nie informuje o...
Właściwa obrazowi, ale i całej twórczości Jana Pręgowskiego (zarówno malarskiej jak i rysunkowej) skłonność do aranżowania przestrzeni nabiera niekiedy scenograficznego charakteru. Tak też jest w obrazie Prognoza; wyobrażone formy...
Oglądanie nieba podejmuje temat patrzenia, bliski całej malarskiej twórczości Filipa Pręgowskiego. Naprowadza on na metamalarskie zainteresowania artysty, który ze szczególnym zainteresowaniem eksploruje aspekty związane z recepcją obrazu....
Obraz ten stanowi realizację reprezentatywną dla twórczości Ewy Pankiewicz. Malarstwo tej artystki oscyluje wokół sztuki figuratywnej i związanych z nią tradycyjnych gatunków – aktu, portretu, studium postaci. W jej kompozycjach człowiek...
Złożona z elementów sprawiających wrażenie nieco arbitralnie uzgodnionych ze sobą, Kompozycja z maskami daje się odczytać jako wyrazista metafora dziecięcego świata, który twórca uczynił w pewien sposób nietykalnym. Obraz w...
Zasugerowany w tytule motyw – góra – sprowadzony został do schematycznego kształtu trójkąta, podzielonego wzdłuż wysokości wierzchołka na dwie części – jedną wypełnioną bielą, drugą – czernią. Kontrast ten buduje iluzję...
Obraz Andrzeja Nowackiego, powstały w technice akrylowej na płótnie, przedstawia męską postać wpisaną w dolną połowę podłużnego pola obrazowego. Naga figura, w pozie naznaczonego wysiłkiem przysiadu, podtrzymuje przed opadnięciem,...
Obraz składa się z dwóch odmiennie malowanych elementów – opasanego ciemną farbą konturu Gwiazdy Dawida, której pulsujące od impastowo nałożonej szarobłękitnej farby wnętrze kontrastuje z czerwonym, równomiernie założonym barwą,...
Nie jest to krajobraz optymistyczny, emanuje jakąś niepokojącą pustką, lodowatą ciszą i tajemnicą. Trudno tu zidentyfikować porę roku, gdyż drzewa wprawdzie zdają się mieć liście, ale ich kolorystyka, brak szczegółów i swego...
Płótno jest pejzażem z centralnie umieszczonym drzewem o powikłanych nagich gałęziach na pierwszym planie i tytułowym czerwonym murem – który wydaje się raczej fasadą więzienia z okratowanymi oknami – na planie drugim. Arabeska...
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
„Małe miłości” to esencja wakacyjnego kina – skąpany w słońcu film o miłości, życiowych wyborach i związkach na odległość, do których reżyserka przewrotnie zalicza także relacje dorosłych dzieci ze starzejącymi się rodzicami. Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami.
Często słucha ich na telefonie Teresa (María Vázquez), 42-latka, która zmieniła wakacyjne plany, by zająć się matką. Naburmuszona Ani (Adriana Ozores) miała drobny wypadek i przez jakiś czas wymaga opieki. Całe lato pod jednym dachem to wyzwanie dla obu kobiet, które spierają się o każdy drobiazg. Ale słońce i czas nieuchronnie rozpuszczają konflikty, więc Teresa i Ani doświadczają też nieoczekiwanej bliskości. „Małe miłości” Celii Rico Clavellino dają drugą szansę pogrążonym w kryzysie relacjom, nie oceniają miłosnych pomyłek, dowartościowują samotność z wyboru, a przede wszystkim ze zrozumieniem portretują jeden z najbardziej burzliwych związków: matki i córki.
Uhonorowane na festiwalu w Maladze Specjalną Nagrodą Jury i nagrodą dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Ozores), swoją wyjątkową atmosferę „Małe miłości” zawdzięczają fenomenalnemu aktorskiemu duetowi, subtelnemu humorowi i łagodności, z jaką podchodzą do wyborów bohaterek. Celebrujący małe przyjemności, szukający smaku życia w ulotnych chwilach, doceniający prostotę – film Clavellino to nowy, wyrazisty kobiecy głos w hiszpańskim kinie. I opowieść otulająca ciepłem jak letni, wakacyjny wieczór.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=3zxDYgw7s50
Jérémie wraca do sennego francuskiego miasteczka na pogrzeb byłego szefa. Pobyt prędko się wydłuża, a chłopak jest oskarżany o niespodziewane nawiązanie zbyt bliskich relacji z wdową. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy nakręcona przez podejrzliwego syna kobiety spirala przemocy przynosi zaskakujący rezultat. Jérémie znajduje jednak sojusznika, który próbuje wybawić go z kłopotów, w czym pomaga także nieudolność miejscowej policji.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=U5wEV2fBcpY
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
Strefa interesów, reż. Jonathan Glazer, dramat/wojenny, Wielka Brytania, Polska, USA, 2023, napisy, 106'
Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Kino Centrum w CSW Toruń zaprasza na wyjątkowy cykl filmowy "Silence Room", poświęcony roli dźwięku w kinematografii. To unikalna okazja, by przyjrzeć się filmom, w których dźwięk nie jest jedynie tłem dla obrazu, lecz odgrywa kluczową rolę w narracji, budowaniu emocji i kreowaniu świata przedstawionego. Każdej projekcji towarzyszyć będzie wykład dr. Rafała Kołackiego, badacza dźwięku, artysty i eksperta w dziedzinie nagrań terenowych. W swoich wykładach będzie on omawiał znaczenie dźwięku w filmie, jego wpływ na odbiór współczesnych mediów oraz rozwój technologii dźwiękowej. Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jak dźwięk może manipulować emocjami widza, kreować przestrzeń oraz budować napięcie bez użycia obrazu.
Cykl "Silence Room to propozycja dla miłośników kina, sztuki dźwięku i wszystkich, którzy chcą spojrzeć na film z nowej, często niedostrzeganej perspektywy. Zapraszamy do Kina Centrum na seanse, które pozwolą usłyszeć kino na nowo.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=qHTxzJ58pxQ