Dla Włodzimierza Jana Zakrzewskiego prawdziwym językiem sztuki jest abstrakcja. Nie powinno to dziwić, zważywszy na fakt, że uczył się w pracowni Romana Owidzkiego i dobrze znał Henryka Stażewskiego. Czasami jednakże forma abstrakcyjna...
Obraz Andrzeja Guttfelda, zrealizowany jest ze swobodą ekspresji umieszczającą go na pograniczu abstrakcji i figuracji. Co prawda przedstawione formy sugestywnie nawiązują do umeblowania nieznanego, skromnego wnętrza, lecz uwaga skupia się...
Praca, będąc częścią cyklu Opór realizowanego wraz z mężem artystki, Rafałem Góralskim, w ramach współtworzonej przez nich Galerii Rusz (eksponowanego na wystawie Spojrzenia 2007 w Narodowej Galerii Sztuki „Zachęta” w Warszawie),...
…Jak zauważa sam artysta, zarówno Opór, jak i całą twórczość Galerii Rusz można rozpatrywać w odniesieniu do idei refleksyjności, podejmowanej przez brytyjskiego socjologa Anthony’ego Giddensa. Według Giddensa w obliczu zaniku...
Pod względem malarskim Próba XXIII jest najbardziej surowym obrazem cyklu. Została pozbawiona, charakterystycznej dla innych Prób, gry fakturalno-chromatycznej, uzyskiwanej zamaszystymi, rytmicznymi pociągnięciami płaskiego pędzla. Gęsta...
Zespół czterech podwójnych tablic przedstawia cztery pory roku w Lucimiu – wsi położonej na granicy Kujaw i Borów Tucholskich, przy drodze krajowej nr 25. Punktem wyjścia była dla autora rzeczywistość zarejestrowana na fotografiach. W...
Obraz Krzysztofa Candera, namalowany w technice tempery na płycie drewnianej, przedstawia mroczne wnętrze, w którym na pierwszym planie znajduje się świetlista postać w białej, powłóczystej szacie. W głębi wnętrza, na granicy kadru...
Pejzaż pionowy Ignacego Bulli znamionuje wysoki stopień deformacji w ujęciu tematu. Artysta przekroczył granicę abstrakcji, uniemożliwiając widzowi prostą identyfikację poszczególnych motywów przedstawieniowych. W kompozycji dominują...
Przedmioty gotowe, wzięte z najbliższego otoczenia, to dla Jerzego Brzuskiewicza materia, z którą mierzy się najczęściej. Charakterystyczne dla jego twórczości tzw. Black-boxy traktować można jako próbę zanotowania i uporządkowania...
Ben nie ma lekko, reż. Kristina Dufková, Kristina Dufková, Czechy, Słowacja, Francja 2024, dubbing, 80'
W życiu 12-letniego Bena, który śpiewa w zespole rockowym, tryska dobrym humorem i kocha gotować, nadchodzi rewolucja. Nie dość, że zakochuje się w koleżance z klasy, to jeszcze postanawia schudnąć.
Kategoria wiekowa: od 10 la
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=_kSRUkJFUNA
35-letnia Juliette, utalentowana ilustratorka książek dla dzieci, wraca do rodzinnego miasta, aby spotkać się z dawno niewidzianą rodziną. Jej bliscy to prawdziwa galeria osobowości - od bujającego w obłokach ojca, przez nieobecną matkę artystkę, wiecznie zajętą swoimi sprawami siostrę, aż po ukochaną babcię, która coraz poważniej odczuwa związane ze starością ograniczenia. Ukryte wspomnienia, niewypowiedziane prawdy oraz rodzinne sekrety stopniowo zaczynają wypływać na powierzchnię.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=4J59v_8KaGM
"Wszystkie odcienie światła" to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić.
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina.
Kino Centrum oraz Gutek Film zapraszają na pokaz filmu w ramach cyklu "Spotkań filozoficznych z filmem". Po projekcji odbędzie się dyskusja z udziałem prof. Krzysztofa Abriszewskiego z Instytutu Nauk o Kulturze UMK.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=GwWRerWDEfA
Ben nie ma lekko, reż. Kristina Dufková, Kristina Dufková, Czechy, Słowacja, Francja 2024, dubbing, 80'
W życiu 12-letniego Bena, który śpiewa w zespole rockowym, tryska dobrym humorem i kocha gotować, nadchodzi rewolucja. Nie dość, że zakochuje się w koleżance z klasy, to jeszcze postanawia schudnąć.
Kategoria wiekowa: od 10 la
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=_kSRUkJFUNA
"Wszystkie odcienie światła" to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić.
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina.
Kino Centrum oraz Gutek Film zapraszają na pokaz filmu w ramach cyklu "Spotkań filozoficznych z filmem". Po projekcji odbędzie się dyskusja z udziałem prof. Krzysztofa Abriszewskiego z Instytutu Nauk o Kulturze UMK.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=GwWRerWDEfA