Prezentowane prace powstały na wtórnie wykorzystanych wykrojach krawieckich. Artysta znany jest z tworzenia swoich kompozycji z elementów, które pozyskuje w różnoraki sposób. Powierzchnie prac pokrywają często muszle, sztućce, stare prace...
Chwast znad Wisły, Rzep i Słonecznik to tytuły trzech płócien serbskiego artysty Vojislava Radovanovica, które namalowane zostały w czasie rezydencji artysty w toruńskim CSW w 2016 roku. Twórczość artysty określić można jako swego...
Akwarele z kolekcji toruńskiego CSW wynikają z inspiracji artystki brytyjskim projektantem mody Alexandrem McQueenem (1969–2010), a w szczególności jego dwoma pokazami Horn of Plenty z 2009 roku oraz Plato’s Atlantis (2010). Proces twórczy...
Obraz Sebastiana Krzywaka wychodzi z tradycji abstrakcji organicznej, łącząc w sobie jej elementy ze sztuką procesualną. Dzieło to łączy w sobie ruch ze statycznością plam barwnych, które w tym przypadku zdają się równoważyć....
Malarstwo Beaty Ewy Białeckiej to stylizowane na twórczość dawnych mistrzów portrety kobiet, których wizerunki znamy z ikonografii chrześcijańskiej, mitologii, czy popkultury. W pracy Samotrzeć artystka bezpośrednio nawiązuje do...
Imponderabilia to wyszywane płótno z wyodrębnionym centrum kompozycyjnym w formie nie zaszytego okręgu. W efekcie powstała kompozycja łącząca w sobie elementy abstrakcyjne i bezprzedmiotowe z rękodzielniczymi i materialnymi. Pierwsze...
Prócz właściwej twórczości Marka Szarego konwencji przedstawienia nawiązującej do bogatej tradycji malarskiego realizmu drugiej połowy XX wieku daje się zauważyć szczególnie oszczędna i wyważona kompozycja dzieła. Konstrukcję...
Twórczość malarska Zbigniewa Steca zdradza jego fascynację surrealizmem. Ważną rolę w obrazach pełni warstwa treściowa. Źródłem inspiracji dla artysty jest, jak sam przyznaje, „świat podświadomości, snów i własnych wyobrażeń”....
Artysta odnosi się do arcydzieła Kobro, które jest jednocześnie jednym z jej nielicznych zachowanych prac. Miękkie, organiczne formy różnią się zasadniczo od opartych na kanciastych prostopadłościennych strukturach Kompozycjach...
Obraz Aleksandry Simińskiej przedstawiający rodzaj podium lub sceny, której kulisy odkrywają fragment odległego pejzażu, namalowany jest w technice olejnej na płótnie. W kolorystyce obrazu przeważają tony błękitne oraz uzupełniające je...
Ben nie ma lekko, reż. Kristina Dufková, Kristina Dufková, Czechy, Słowacja, Francja 2024, dubbing, 80'
W życiu 12-letniego Bena, który śpiewa w zespole rockowym, tryska dobrym humorem i kocha gotować, nadchodzi rewolucja. Nie dość, że zakochuje się w koleżance z klasy, to jeszcze postanawia schudnąć.
Kategoria wiekowa: od 10 la
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=_kSRUkJFUNA
"Wszystkie odcienie światła" to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić.
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina.
Kino Centrum oraz Gutek Film zapraszają na pokaz filmu w ramach cyklu "Spotkań filozoficznych z filmem". Po projekcji odbędzie się dyskusja z udziałem prof. Krzysztofa Abriszewskiego z Instytutu Nauk o Kulturze UMK.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=GwWRerWDEfA
35-letnia Juliette, utalentowana ilustratorka książek dla dzieci, wraca do rodzinnego miasta, aby spotkać się z dawno niewidzianą rodziną. Jej bliscy to prawdziwa galeria osobowości - od bujającego w obłokach ojca, przez nieobecną matkę artystkę, wiecznie zajętą swoimi sprawami siostrę, aż po ukochaną babcię, która coraz poważniej odczuwa związane ze starością ograniczenia. Ukryte wspomnienia, niewypowiedziane prawdy oraz rodzinne sekrety stopniowo zaczynają wypływać na powierzchnię.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=4J59v_8KaGM
"Wszystkie odcienie światła" to zdobywca Grand Prix na festiwalu w Cannes i pierwszy od trzydziestu lat indyjski tytuł w canneńskim konkursie. Uznany najwybitniejszym filmem roku przez czołowe stowarzyszenia amerykańskich krytyków, fabularny debiut Payal Kapadii uwodzi zmysłową atmosferą, lirycznym tonem i poetyckim stylem narracji. To malowany granatem monsunowego nieba i błękitem folii chroniącej przed deszczem uliczne stoiska, fascynujący portret Mumbaju, blues dla samotnych w miejskim tłumie, a przede wszystkim opowieść o współczesnych Indiach widzianych oczami trzech kobiet. I rzecz o kobiecej solidarności w świecie, który chciałby je poróżnić.
Bohaterki Kapadii należą do różnych pokoleń. Najstarsza Parvaty straciła męża, a wraz z nim dach nad głową. Mąż Prabhy wyjechał za pracą, pozostawiając ją zdaną tylko na siebie, tęskniącą za bliskością. Tylko młodziutka Anu kogoś ma, ale musi ukrywać miłość, której nie akceptują jej rodzice. Trzy kobiety opiekują się sobą w pełnej kontrastów metropolii, w której egzystują obok siebie nędza i piękno, chciwość i troska, pragnienia i zakazy. „Wszystkie odcienie światła” wprowadzają w świat aranżowanych małżeństw, religijnych podziałów, patriarchalnych tradycji, klasowych różnic, drapieżnej gentryfikacji. Subtelnie i z wyczuciem eksplorują intymny kobiecy mikrokosmos.
Choć osadzone w konkretnej rzeczywistości, „Wszystkie odcienie światła” przywołują marzenia i tęsknoty aktualne nie tylko pod deszczowym niebem Mumbaju. Tym łączącymi dramat, romans i feministyczny głos filmem Payal Kapadia umacnia swoją pozycję jednej z najciekawszych autorek współczesnego kina.
Kino Centrum oraz Gutek Film zapraszają na pokaz filmu w ramach cyklu "Spotkań filozoficznych z filmem". Po projekcji odbędzie się dyskusja z udziałem prof. Krzysztofa Abriszewskiego z Instytutu Nauk o Kulturze UMK.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=GwWRerWDEfA
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU