Nowoczesność, z całym swoim wachlarzem dynamicznych i niekiedy radykalnych procesów społeczno-politycznych, wymusza do pewnego stopnia na człowieku, kreowanie często apokaliptycznych wizji dotyczących niestabilnej, zmiennej czy narażonej na...
Każdy kraj przypisuje sobie prawo do pisania własnej wersji ogólnoświatowej historii. Ogromnym wpływem, na ów proces subiektywnego interpretowania dziejów, może cieszyć się kultura filmowa, która niejednokrotnie udowadniała swoje...
Wszystko już było. W kręgach kulturowych słowa te stały się podstawą do twierdzeń, iż współczesną produkcją filmową rządzi zasada kopiowania raz wykorzystanych pomysłów, przez wypalonych zawodowo twórców ruchomych obrazów. Z...
W nowym filmie najbezczelniejszego z żyjących, duńskich filmowców znajdziemy wszystko to, czego można było się spodziewać po utalentowanym prowokatorze, jakim niewątpliwie jest Lars von Trier: zabawę formą, pełną intelektualnych...
To, co na kartkach książki wydaje się piękne i subtelne, na kinowym ekranie niekoniecznie musi się sprawdzić. Problem ten dotknął adaptacji powieści Iana McEwana Na plaży Chesil. Co konkretnie poszło w niej nie tak? Film opowiada o...
Zimna wojna to najnowszy film Pawła Pawlikowskiego nagrodzony za reżyserię na festiwalu filmowym w Cannes. Wyróżnienie jest jak najbardziej zasłużone, o czym zdążyły przekonać się tłumy wypełniające po brzegi sale kinowe. Jeśli ktoś...
Kino Azji nie często gości na ekranach polskich kin. Dla mnie był to właśnie jeden z pierwszych argumentów, dla których postanowiłam wybrać się na Wyznania mordercy, film produkcji japońskiej, w reżyserii Yû Irie. Po obejrzeniu...
Gdy usiadłam do pisania tego tekstu zamierzałam napisać o Davidzie Lynchu i jego szalonych wizjach zawieszonych między snem a jawą. Napisałam nawet pierwsze dwa akapity, ale były tak bezsensowne, że dałam sobie spokój. Tylu dobrych...
4 października 2017 roku w Kinie Centrum Sztuki Filmowej CSW gościliśmy dr Joannę Polak – autorkę filmów animowanych. Artystka zaprezentowała wybrane filmy ze swojego dorobku oraz otworzyła wystawę prac dokumentujących własną...
Tanna Martina Butlera i Bentleya Deana jest tragedią, którą mógłby napisać Szekspir, ale bez szekspirowskiego patosu. Jej główni bohaterowie cierpią, kochają, rozpaczają i przeżywają uniesienia z zachowaniem niemal stoickiego spokoju....
Georgie ma się dobrze, reż. Charlotte Regan, komediodramat, Wielka Brytania, 84'
Chociaż Georgie ma dopiero 12 lat, potrafi poradzić sobie w każdych warunkach. Po śmierci matki postanowiła udawać, że mieszka z wujkiem. Zarabia na życie, kradnąc rowery z najbliższym kumplem – Alim. Mieszkając na przedmieściach Londynu, nikomu nie może w pełni zaufać. Kiedy nagle pojawia się w jej życiu ojciec, Jason, Georgie nie wita go z otwartymi ramionami. Powoli zaczynają oswajać się ze swoją obecnością i zbliżać, co z humorem ogrywa aktorski duet Loli Campbell i Harrisa Dickinsona (gwiazdy „W trójkącie” Rubena Ostlunda). W efekcie otrzymujemy szaloną historię przyjaciół, którzy przy okazji stają się rodziną.
Bilety: KLIKNIJ TUTAJ
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
https://www.youtube.com/watch?v=1WX5o4gN5fI
Saint Omer, reż. Alice Diop, dramat sądowy, Francja, 2022, 122'
Francuski kandydat do Oscara i zdobywca Wielkiej Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji. Wstrząsający, prowokacyjny dramat sądowy, w którym na ławie oskarżonych zasiada młoda imigrantka posądzona o zamordowanie swojej 15-miesięcznej córeczki. Sprawa wydaje się być przesądzona: dziewczyna przyznaje się do winy. Jednak jej szokująca spowiedź przed przysięgłymi nie tylko komplikuje proces, ale i uniemożliwia łatwe ferowanie wyroków. Alice Diop scenariusz tej historii oparła na faktach, ale jej film staje się manifestem skierowanym przeciwko oskarżaniu – matek i kobiet, szczególnie tych „obcych”, o innym kolorze skóry. Saint Omer niepostrzeżenie konfrontuje nas z naszymi własnymi uprzedzeniami, sprawia, że odkrywamy w sobie ławników, adwokatów, sędziów. Ale ta opowieść sięga jeszcze głębiej: ku kolektywnym wyrwom w sercach i pamięci; ku córkom dziedziczącym traumy matek. Bo wykluczenie i pogarda też bywają narzędziem zbrodni.
Bilety: KLIKNIJ TUTAJ
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
https://www.youtube.com/watch?v=SpjAiL9VGqo
Georgie ma się dobrze, reż. Charlotte Regan, komediodramat, Wielka Brytania, 84'
Chociaż Georgie ma dopiero 12 lat, potrafi poradzić sobie w każdych warunkach. Po śmierci matki postanowiła udawać, że mieszka z wujkiem. Zarabia na życie, kradnąc rowery z najbliższym kumplem – Alim. Mieszkając na przedmieściach Londynu, nikomu nie może w pełni zaufać. Kiedy nagle pojawia się w jej życiu ojciec, Jason, Georgie nie wita go z otwartymi ramionami. Powoli zaczynają oswajać się ze swoją obecnością i zbliżać, co z humorem ogrywa aktorski duet Loli Campbell i Harrisa Dickinsona (gwiazdy „W trójkącie” Rubena Ostlunda). W efekcie otrzymujemy szaloną historię przyjaciół, którzy przy okazji stają się rodziną.
Bilety: KLIKNIJ TUTAJ
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
https://www.youtube.com/watch?v=1WX5o4gN5fI
Saint Omer, reż. Alice Diop, dramat sądowy, Francja, 2022, 122'
Francuski kandydat do Oscara i zdobywca Wielkiej Nagrody Jury na festiwalu w Wenecji. Wstrząsający, prowokacyjny dramat sądowy, w którym na ławie oskarżonych zasiada młoda imigrantka posądzona o zamordowanie swojej 15-miesięcznej córeczki. Sprawa wydaje się być przesądzona: dziewczyna przyznaje się do winy. Jednak jej szokująca spowiedź przed przysięgłymi nie tylko komplikuje proces, ale i uniemożliwia łatwe ferowanie wyroków. Alice Diop scenariusz tej historii oparła na faktach, ale jej film staje się manifestem skierowanym przeciwko oskarżaniu – matek i kobiet, szczególnie tych „obcych”, o innym kolorze skóry. Saint Omer niepostrzeżenie konfrontuje nas z naszymi własnymi uprzedzeniami, sprawia, że odkrywamy w sobie ławników, adwokatów, sędziów. Ale ta opowieść sięga jeszcze głębiej: ku kolektywnym wyrwom w sercach i pamięci; ku córkom dziedziczącym traumy matek. Bo wykluczenie i pogarda też bywają narzędziem zbrodni.
Bilety: KLIKNIJ TUTAJ
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
https://www.youtube.com/watch?v=SpjAiL9VGqo
Georgie ma się dobrze, reż. Charlotte Regan, komediodramat, Wielka Brytania, 84'
Chociaż Georgie ma dopiero 12 lat, potrafi poradzić sobie w każdych warunkach. Po śmierci matki postanowiła udawać, że mieszka z wujkiem. Zarabia na życie, kradnąc rowery z najbliższym kumplem – Alim. Mieszkając na przedmieściach Londynu, nikomu nie może w pełni zaufać. Kiedy nagle pojawia się w jej życiu ojciec, Jason, Georgie nie wita go z otwartymi ramionami. Powoli zaczynają oswajać się ze swoją obecnością i zbliżać, co z humorem ogrywa aktorski duet Loli Campbell i Harrisa Dickinsona (gwiazdy „W trójkącie” Rubena Ostlunda). W efekcie otrzymujemy szaloną historię przyjaciół, którzy przy okazji stają się rodziną.
Bilety: KLIKNIJ TUTAJ
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
https://www.youtube.com/watch?v=1WX5o4gN5fI
Bilet normalny: 14 zł
Bilet ulgowy: 12 zł
(dzieci i młodzież szkolna, studenci, emeryci i renciści, osoby z grupą inwalidzką,
posiadacze Karty Absolwenta UMK)
Kino dla seniora: 10 zł
***
Bilety rezerwować można telefonicznie:
(056) 610 97 18
lub mailowo: kino.centrum@csw.torun.pl
Rezerwacje prosimy odbierać najpóźniej
30 minut przed seansem!