Edycja maj–czerwiec 2018 Celem projektu jest przybliżenie wybranych filmów, gwiazd i zjawisk związanych z polskim kinem przedwojennym. Służyć temu będą różnorodne działania z zakresu edukacji filmowej: lekcje w szkole, wideoeseje,...
Stare kino – młodzi polecają to projekt, którego celem jest przybliżenie wybranych filmów, gwiazd i zjawisk związanych z polskim kinem przedwojennym. Służyć temu będą różnorodne działania z zakresu edukacji filmowej: lekcje w szkole,...
Lost in translation, czyli wyzwania, potyczki i potknięcia w tłumaczeniu filmowym Zdecydowana większość utworów filmowych trafiających do polskiej dystrybucji to dzieła angielskojęzyczne. Widzowie, przyzwyczajeni do wsparcia w...
Kim jest operator filmowy? Jaki jest jego artystyczny status? Jaką rolę spełnia w procesie realizacji filmu? Czy jest tylko wykonawcą poleceń reżysera, czy może niezależnym autorem całej strony wizualnej filmu? W jakim stopniu język sztuki...
FOREIGNER’S GUIDE TO CONTEMPORARY POLISH CINEMA czyli Polskie kino współczesne – przewodnik dla obcokrajowców Toruń jest miastem, które z roku na rok przyciąga coraz większą liczbę gości zagranicznych, studentów...
Kiedy muzyka spotka się z obrazem… – czyli o twórczych skutkach niezwykłego romansu muzyki z kinem Związek muzyki z filmem trwa niemal od początków istnienia dziesiątej muzy. Niekiedy relacja ta jest bardzo żywa, innym razem...
“On jest nienormalny”, “to wariat”, “to dopiero jest stuknięte” – takich i podobnych sformułowań używamy każdego dnia – w różnych kontekstach i na określenie różnych sytuacji, często nie do końca wnikając w...
Emilia Pérez, reż. Jacques Audiard, kryminalny/musical/melodramat, Francja, USA, Meksyk, 2024, napisy, 133'
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt (13 nominacji!) i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5sceawet5Xs
Nosferatu, reż. Robert Eggers, horror, USA, Czechy, Wielka Brytania, 2024, napisy, 132'
Najnowszy film Roberta Eggersa to gotycka opowieść o obsesji między nawiedzoną młodą kobietą a przerażającym wampirem, który jest nią zafascynowany.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=C52rDVxX4F0
Emilia Pérez, reż. Jacques Audiard, kryminalny/musical/melodramat, Francja, USA, Meksyk, 2024, napisy, 133'
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt (13 nominacji!) i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5sceawet5Xs
Monodram muzyczny. Babski stand-up z piosenkami. Monolog kobiety wielozadaniowej, przeplatany największymi hitami polskiej estrady. Wyśpiewane zostaną takie utwory jak „Winda do nieba”, „Polska Madonno”, „Jej portret”, „Bądź moim natchnieniem” „Takiego chłopaka” czy „Jest fantastycznie”.
Aneta Todorczuk w programie „Matka Żona Kochanka” śpiewająco opowiada o społecznej roli kobiety w dzisiejszym świecie. Matka? Żona? A może kochanka? Praczka, sprzątaczka, kucharka, pocieszycielka, psycholożka… Dodajmy jeszcze modelka, ideał piękna, szyku i inteligencji.
Wielozadaniowość to zdecydowanie żeńska domena. Lepiej lub gorzej, ale wszystkie te role kobiety łączą każdego dnia. Czy tego chcą czy nie. Można się przeciwko temu buntować, protestować, można pokornie znosić swój babski los lub z humorem iść przez życie nucąc pod nosem „róbmy swoje”. Do tego ostatniego namawia nas Aneta Todorczuk. Kobieto – bądź piękna, bądź sobą, nie oglądaj się na innych. Ideałów nie ma, nie było i nie będzie. Dotyczy to każdego człowieka, bez względu na płeć.
„Matka Żona Kochanka” to terapeutyczne spotkanie nie tylko dla pań. Może jakiś zagubiony na widowni mąż odnajdzie drogę do lodówki, pralki, sypialni… Może zrozumie, że pilotem do telewizora nie da się sterować rzeczywistością? A już na pewno dowie się, że skarpetki same do kosza na brudną bieliznę nie zawędrują, a trawa na drugim brzegu zawsze tylko wydaje się być bardziej zielona.
Zabawnie, inteligentnie, muzycznie. Z humorem, dystansem do siebie i świata. Zgodnie i jednocześnie wbrew stereotypom. Z lampką wina i przy dobrej kawie. Tak trzeba żyć. Do takiego świata zaprasza Aneta Todorczuk. 90 minut luzu, chillaoutu i relaksu.
Twórcy: ● reż. Anna Gryszkówna ● scenariusz: Aneta Todorczuk ● aranżacje: Tomasz Krezymon
Występują: Aneta Todorczuk i Tomasz Krezymon (piano)
Nasienie świętej figi”, reż. Mohammad Rasoulof, dramat/kryminał, Iran, Francja, Niemcy, 2024, napisy, 168'
Jeden z najważniejszych i najgłośniejszych filmów tegorocznego sezonu nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, oscarowa shortlista, zwycięzca Nagrody Specjalnej Jury oraz bezkonkurencyjnie najlepiej oceniony film festiwalu w Cannes, laureat Nagrody Publiczności na festiwalu San Sebastian oraz zdobywca dziesiątek innych wyróżnień i nagród. Okrzyknięty absolutnym arcydziełem, trzymający w napięciu, poruszający i wciągający jak najlepsze filmy Davida Finchera.
Dwie dorastające siostry na co dzień zajmują się szkołą, przyjaciółmi i domowymi obowiązkami. Wszystko się zmienia, gdy ich ojciec niespodziewanie awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=9F7gg8mCMbA
Bilet normalny: 16 zł
Bilet ulgowy: 14 zł
(dzieci i młodzież szkolna, studenci, emeryci i renciści, osoby z grupą inwalidzką,
posiadacze Karty Absolwenta UMK)
Kino dla seniora: 10 zł
***
Bilety rezerwować można telefonicznie:
(056) 610 97 18
lub mailowo: kino.centrum@csw.torun.pl
Rezerwacje prosimy odbierać najpóźniej
30 minut przed seansem!