Obraz zatytułowany Adam można zaliczyć do szeroko rozumianej tradycji sztuki pytającej o własną tożsamość i kondycję. Pod powierzchnią humorystycznej formuły kryje się przecież refleksja, która prócz pierwszego, „zewnętrznego”...
Płótno przedstawia rozjeżdżony spychaczami i przerażająco nieprzyjazny krajobraz, który powstał w pobliżu blokowiska, wyrastającego w głębi na horyzoncie. Na pierwszym planie, w niecce terenu, biegną dwa tory kolejowe. Na torach...
Praca ta jest charakterystyczna dla reprezentowanego przez Kraśniewskiego nurtu malarstwa metafizycznego o moralnych aspiracjach. Jego tematyka balansuje pomiędzy wątkami egzystencjalnymi oraz religijnymi. Obok geometrycznego porządku,...
Obraz przedstawia martwą naturę zestawioną z owoców, szklanej patery, wazonu oraz kwiatów. Przedmioty stanowią optyczny środek ciężkości płótna. Umieszczone zostały na tle draperii, której prostokąt dominuje w górnej części...
(…) Odnieść można wrażenie, że w pracach, takich jak Czarodzieje ze szklanej góry, serii wizerunków autoportretowych artysty w szkle czy pracach z cyklu Nulla dies sine linea, ściera się jego pasja witrażownicza, wykształcenie w...
Obiekt przeznaczony jest do oglądu z obu stron. Jedna z płaszczyzn pokryta została papierową masą, która tworzy zróżnicowane kolorystycznie pasy, utrzymane w neutralnej tonacji: od bieli, przez beż, po jasny brąz, imitując usłojenie....
40 obrazków, 40 twarzy – uśmiechających się kobiet, mężczyzn, dzieci, znanych nam z imienia (z tytułów prac). Wszyscy w czerwono-białych czapkach i strojach Świętego Mikołaja. Dość schematyczny i prosty rysunek konturowy, specyficzna...
Obraz VI reprezentuje bardziej abstrakcyjną tendencję malarstwa Jackiewicza, którego specyfikę w dużej mierze określa kontekst spotkania płaszczyzny obrazu z motywem ciała (kobiecego). Dążenia do ustalenia relacji między tymi dwoma...
Obraz reprezentuje „marzenia kolorystyczne”, charakterystyczne dla twórczości Mieczysława Ziomka z lat 90. Cechuje je powrót do figuracji po abstrakcyjnych „grach kolorów” poprzedniej dekady. Punktem wyjścia i inspiracją były dla...
Cykl Sitowie Waldemar Woźniak rozwija już od wielu lat, posługując się przy tym zarówno medium malarskim, jak i rysunkowym. Kompozycje wchodzące w skład tego zbioru uznać można za rodzaj poetyckiej wariacji na temat pejzażu porastanego...
Na wielu rzeczach zna się jak krowa na gwiazdach, jest niezdarna i często coś idzie nie po jej myśli. Mimo to ciekawość świata nie opuszcza Mamy Mu nawet na moment - inaczej byłoby bardzo nudno. Plany o byciu wokalistką i aktorką na razie musi jednak odstawić na bok, bo gdzieś zniknął ukochany pluszak brata małej Liny. Mama Mu wraz ze swoim przyjacielem, Panem Wroną, rusza z kopyta i rozpoczyna śledztwo na farmie. Czasu jest niewiele, miś przechodzi z rąk do rąk i gubi się nawet pod wodą, ale dla rezolutnej krowy to tylko dodatkowa motywacja do działania. Komu w drogę, temuuu czas!
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=NT0UPf6YzEE
W pokoju obok, reż. Pedro Almodóvar, dramat, Hiszpania/USA, 2024, napisy, 110'
Zwycięzca festiwalu w Wenecji, „W pokoju obok", łączy na ekranie dwie wielkie osobowości i gwiazdy kina: Julianne Moore i Tildę Swinton. Melodramat Pedra Almodóvara to pełna emocji opowieść o pożegnaniach, spełnieniu, macierzyństwie i rodzinie z wyboru, a przede wszystkim – o życiu na swoich zasadach. Anglojęzyczny debiut Hiszpana otwiera zupełnie nowy rozdział w jego twórczości, zachowując przy tym charakterystyczne dla reżysera humor, melancholię i uwodzicielski splendor kostiumów i wnętrz. Eksplozja soczystych barw głosi pochwałę życia tak w radosnych, jak i w gorzkich odsłonach i jest hołdem dla przyjaźni, której blask złagodzi każdy ból.
Akcję „W pokoju obok" umieścił Almodóvar na Wschodnim Wybrzeżu USA. To w Nowym Jorku spotykają się przyjaciółki sprzed lat: wzięta pisarka Ingrid (Moore) i Martha (Swinton), reporterka wojenna, która toczy właśnie najważniejszą bitwę swojego życia. Rozdzieliły je zawodowe i prywatne wybory, a na nowo połączy los, którego się nie wybiera. W dramatycznych okolicznościach Ingrid i Martha dostrzegą szansę, by jeszcze raz przeżyć coś wspólnie.
Jeden z najwyżej ocenianych filmów Pedra Amodóvara jest ekranizacją „Pełni miłości", powieści Sigrid Nunez. „W pokoju obok" to terapeutyczne, niosące nadzieję kino, które nie wstydzi się wzruszać i wierzyć: w uzdrawiającą moc obecności i relacje odporne na upływ czasu.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5rphRnnqyu0
Emilia Pérez, reż. Jacques Audiard, kryminalny/musical/melodramat, Francja, USA, Meksyk, 2024, napisy, 130'
Pokaz przedpremierowy!'
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5sceawet5Xs
W pokoju obok, reż. Pedro Almodóvar, dramat, Hiszpania/USA, 2024, napisy, 110'
Zwycięzca festiwalu w Wenecji, „W pokoju obok", łączy na ekranie dwie wielkie osobowości i gwiazdy kina: Julianne Moore i Tildę Swinton. Melodramat Pedra Almodóvara to pełna emocji opowieść o pożegnaniach, spełnieniu, macierzyństwie i rodzinie z wyboru, a przede wszystkim – o życiu na swoich zasadach. Anglojęzyczny debiut Hiszpana otwiera zupełnie nowy rozdział w jego twórczości, zachowując przy tym charakterystyczne dla reżysera humor, melancholię i uwodzicielski splendor kostiumów i wnętrz. Eksplozja soczystych barw głosi pochwałę życia tak w radosnych, jak i w gorzkich odsłonach i jest hołdem dla przyjaźni, której blask złagodzi każdy ból.
Akcję „W pokoju obok" umieścił Almodóvar na Wschodnim Wybrzeżu USA. To w Nowym Jorku spotykają się przyjaciółki sprzed lat: wzięta pisarka Ingrid (Moore) i Martha (Swinton), reporterka wojenna, która toczy właśnie najważniejszą bitwę swojego życia. Rozdzieliły je zawodowe i prywatne wybory, a na nowo połączy los, którego się nie wybiera. W dramatycznych okolicznościach Ingrid i Martha dostrzegą szansę, by jeszcze raz przeżyć coś wspólnie.
Jeden z najwyżej ocenianych filmów Pedra Amodóvara jest ekranizacją „Pełni miłości", powieści Sigrid Nunez. „W pokoju obok" to terapeutyczne, niosące nadzieję kino, które nie wstydzi się wzruszać i wierzyć: w uzdrawiającą moc obecności i relacje odporne na upływ czasu.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5rphRnnqyu0