Obraz zatytułowany Adam można zaliczyć do szeroko rozumianej tradycji sztuki pytającej o własną tożsamość i kondycję. Pod powierzchnią humorystycznej formuły kryje się przecież refleksja, która prócz pierwszego, „zewnętrznego”...
Płótno przedstawia rozjeżdżony spychaczami i przerażająco nieprzyjazny krajobraz, który powstał w pobliżu blokowiska, wyrastającego w głębi na horyzoncie. Na pierwszym planie, w niecce terenu, biegną dwa tory kolejowe. Na torach...
Praca ta jest charakterystyczna dla reprezentowanego przez Kraśniewskiego nurtu malarstwa metafizycznego o moralnych aspiracjach. Jego tematyka balansuje pomiędzy wątkami egzystencjalnymi oraz religijnymi. Obok geometrycznego porządku,...
Obraz przedstawia martwą naturę zestawioną z owoców, szklanej patery, wazonu oraz kwiatów. Przedmioty stanowią optyczny środek ciężkości płótna. Umieszczone zostały na tle draperii, której prostokąt dominuje w górnej części...
(…) Odnieść można wrażenie, że w pracach, takich jak Czarodzieje ze szklanej góry, serii wizerunków autoportretowych artysty w szkle czy pracach z cyklu Nulla dies sine linea, ściera się jego pasja witrażownicza, wykształcenie w...
Obiekt przeznaczony jest do oglądu z obu stron. Jedna z płaszczyzn pokryta została papierową masą, która tworzy zróżnicowane kolorystycznie pasy, utrzymane w neutralnej tonacji: od bieli, przez beż, po jasny brąz, imitując usłojenie....
40 obrazków, 40 twarzy – uśmiechających się kobiet, mężczyzn, dzieci, znanych nam z imienia (z tytułów prac). Wszyscy w czerwono-białych czapkach i strojach Świętego Mikołaja. Dość schematyczny i prosty rysunek konturowy, specyficzna...
Obraz VI reprezentuje bardziej abstrakcyjną tendencję malarstwa Jackiewicza, którego specyfikę w dużej mierze określa kontekst spotkania płaszczyzny obrazu z motywem ciała (kobiecego). Dążenia do ustalenia relacji między tymi dwoma...
Obraz reprezentuje „marzenia kolorystyczne”, charakterystyczne dla twórczości Mieczysława Ziomka z lat 90. Cechuje je powrót do figuracji po abstrakcyjnych „grach kolorów” poprzedniej dekady. Punktem wyjścia i inspiracją były dla...
Cykl Sitowie Waldemar Woźniak rozwija już od wielu lat, posługując się przy tym zarówno medium malarskim, jak i rysunkowym. Kompozycje wchodzące w skład tego zbioru uznać można za rodzaj poetyckiej wariacji na temat pejzażu porastanego...
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
„Małe miłości” to esencja wakacyjnego kina – skąpany w słońcu film o miłości, życiowych wyborach i związkach na odległość, do których reżyserka przewrotnie zalicza także relacje dorosłych dzieci ze starzejącymi się rodzicami. Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami.
Często słucha ich na telefonie Teresa (María Vázquez), 42-latka, która zmieniła wakacyjne plany, by zająć się matką. Naburmuszona Ani (Adriana Ozores) miała drobny wypadek i przez jakiś czas wymaga opieki. Całe lato pod jednym dachem to wyzwanie dla obu kobiet, które spierają się o każdy drobiazg. Ale słońce i czas nieuchronnie rozpuszczają konflikty, więc Teresa i Ani doświadczają też nieoczekiwanej bliskości. „Małe miłości” Celii Rico Clavellino dają drugą szansę pogrążonym w kryzysie relacjom, nie oceniają miłosnych pomyłek, dowartościowują samotność z wyboru, a przede wszystkim ze zrozumieniem portretują jeden z najbardziej burzliwych związków: matki i córki.
Uhonorowane na festiwalu w Maladze Specjalną Nagrodą Jury i nagrodą dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Ozores), swoją wyjątkową atmosferę „Małe miłości” zawdzięczają fenomenalnemu aktorskiemu duetowi, subtelnemu humorowi i łagodności, z jaką podchodzą do wyborów bohaterek. Celebrujący małe przyjemności, szukający smaku życia w ulotnych chwilach, doceniający prostotę – film Clavellino to nowy, wyrazisty kobiecy głos w hiszpańskim kinie. I opowieść otulająca ciepłem jak letni, wakacyjny wieczór.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=3zxDYgw7s50
Jérémie wraca do sennego francuskiego miasteczka na pogrzeb byłego szefa. Pobyt prędko się wydłuża, a chłopak jest oskarżany o niespodziewane nawiązanie zbyt bliskich relacji z wdową. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy nakręcona przez podejrzliwego syna kobiety spirala przemocy przynosi zaskakujący rezultat. Jérémie znajduje jednak sojusznika, który próbuje wybawić go z kłopotów, w czym pomaga także nieudolność miejscowej policji.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=U5wEV2fBcpY
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
Strefa interesów, reż. Jonathan Glazer, dramat/wojenny, Wielka Brytania, Polska, USA, 2023, napisy, 106'
Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Kino Centrum w CSW Toruń zaprasza na wyjątkowy cykl filmowy "Silence Room", poświęcony roli dźwięku w kinematografii. To unikalna okazja, by przyjrzeć się filmom, w których dźwięk nie jest jedynie tłem dla obrazu, lecz odgrywa kluczową rolę w narracji, budowaniu emocji i kreowaniu świata przedstawionego. Każdej projekcji towarzyszyć będzie wykład dr. Rafała Kołackiego, badacza dźwięku, artysty i eksperta w dziedzinie nagrań terenowych. W swoich wykładach będzie on omawiał znaczenie dźwięku w filmie, jego wpływ na odbiór współczesnych mediów oraz rozwój technologii dźwiękowej. Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jak dźwięk może manipulować emocjami widza, kreować przestrzeń oraz budować napięcie bez użycia obrazu.
Cykl "Silence Room to propozycja dla miłośników kina, sztuki dźwięku i wszystkich, którzy chcą spojrzeć na film z nowej, często niedostrzeganej perspektywy. Zapraszamy do Kina Centrum na seanse, które pozwolą usłyszeć kino na nowo.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=qHTxzJ58pxQ