Każdy z nas ma swoje niepowtarzalne barwy i odcienie, których na pierwszy rzut oka nie widać. Często za dnia skrywamy je przed światem ze wstydu lub zmusza nas do tego codzienność. Ważne, żeby nie dać się zdominować szarości i...
Nowy film Mii Hansen-Love stanowi przykład europejskiego kina autorskiego i intymnego, w sposób subtelny opowiadającego o prywatnych trzęsieniach ziemi. Opierając się na własnej biografii, kręcąc je z wielkim wyczuciem słowa i przestrzeni,...
Co łączy artystów, krytyków i widzów? Są to miejsca takie jak Kino Centrum w toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej, gdzie wszyscy mogą się spotkać i podyskutować na temat sztuki oraz roli krytyki artystycznej w odbiorze dzieł...
Thomas Vinterberg – współtwórca słynnego awangardowego manifestu Dogma 95, którego naczelną zasadą było zdanie: „Kino to człowiek wobec samego siebie, a nie tylko aktor przed kamerą”, reżyser zrealizowanego według zasad minimalizmu...
Niejeden dorosły zgodzi się ze stwierdzeniem, że dzieci (i młodzież) mają tendencję do dramatyzowania. Błahe z pozoru zdarzenie uzyskuje w ich oczach rozmiary godne greckiej tragedii. A przecież to jedynie łagodne preludium do prawdziwego...
Jedni opowiadają o tym filmie jak o wielkiej metaforze rozpadu mitu solidarności demokratycznej Europy, budowanego po II wojnie światowej z początkiem istnienia Wspólnot Europejskich, a na naszych oczach współcześnie konsekwentnie...
Po serii mniej (Zakochani w Rzymie, Magia w blasku księżyca, Nieracjonalny mężczyzna) lub bardziej (O północy w Paryżu, Vicky Cristina Barcelona) udanych filmów kręconych w Europie Woody Allen przylatuje do Ameryki – szkoda tylko, że...
Sześćdziesiąt państw, czterdzieści pytań, dwa tysiące rozmówców i oparty na ich wypowiedziach trzygodzinny film dokumentalny pokazywany w kinach, w telewizji (jako seria) i w internetowej sieci (jako darmowa wersja promocyjna) – oto...
Afroamerykanin koło trzydziestki opowiada o tym, czym jest dla niego miłość. Zaczyna od wspomnienia dzieciństwa, kiedy był bity przez ojca, co ten kwitował słowami „robię to, bo cię kocham” i „mnie to boli bardziej niż ciebie”....
Stosunkowo mało dociera do polskich kin filmów z Kraju Kwitnącej Wiśni. (Warto przypomnieć poruszający dramat Jak ojciec i syn w reżyserii Hirokazu Koreeda, który mieliśmy okazję obejrzeć na naszych ekranach w 2014 roku). Dlaczego tak...
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
„Małe miłości” to esencja wakacyjnego kina – skąpany w słońcu film o miłości, życiowych wyborach i związkach na odległość, do których reżyserka przewrotnie zalicza także relacje dorosłych dzieci ze starzejącymi się rodzicami. Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami.
Często słucha ich na telefonie Teresa (María Vázquez), 42-latka, która zmieniła wakacyjne plany, by zająć się matką. Naburmuszona Ani (Adriana Ozores) miała drobny wypadek i przez jakiś czas wymaga opieki. Całe lato pod jednym dachem to wyzwanie dla obu kobiet, które spierają się o każdy drobiazg. Ale słońce i czas nieuchronnie rozpuszczają konflikty, więc Teresa i Ani doświadczają też nieoczekiwanej bliskości. „Małe miłości” Celii Rico Clavellino dają drugą szansę pogrążonym w kryzysie relacjom, nie oceniają miłosnych pomyłek, dowartościowują samotność z wyboru, a przede wszystkim ze zrozumieniem portretują jeden z najbardziej burzliwych związków: matki i córki.
Uhonorowane na festiwalu w Maladze Specjalną Nagrodą Jury i nagrodą dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Ozores), swoją wyjątkową atmosferę „Małe miłości” zawdzięczają fenomenalnemu aktorskiemu duetowi, subtelnemu humorowi i łagodności, z jaką podchodzą do wyborów bohaterek. Celebrujący małe przyjemności, szukający smaku życia w ulotnych chwilach, doceniający prostotę – film Clavellino to nowy, wyrazisty kobiecy głos w hiszpańskim kinie. I opowieść otulająca ciepłem jak letni, wakacyjny wieczór.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=3zxDYgw7s50
Jérémie wraca do sennego francuskiego miasteczka na pogrzeb byłego szefa. Pobyt prędko się wydłuża, a chłopak jest oskarżany o niespodziewane nawiązanie zbyt bliskich relacji z wdową. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy nakręcona przez podejrzliwego syna kobiety spirala przemocy przynosi zaskakujący rezultat. Jérémie znajduje jednak sojusznika, który próbuje wybawić go z kłopotów, w czym pomaga także nieudolność miejscowej policji.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=U5wEV2fBcpY
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
Strefa interesów, reż. Jonathan Glazer, dramat/wojenny, Wielka Brytania, Polska, USA, 2023, napisy, 106'
Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Kino Centrum w CSW Toruń zaprasza na wyjątkowy cykl filmowy "Silence Room", poświęcony roli dźwięku w kinematografii. To unikalna okazja, by przyjrzeć się filmom, w których dźwięk nie jest jedynie tłem dla obrazu, lecz odgrywa kluczową rolę w narracji, budowaniu emocji i kreowaniu świata przedstawionego. Każdej projekcji towarzyszyć będzie wykład dr. Rafała Kołackiego, badacza dźwięku, artysty i eksperta w dziedzinie nagrań terenowych. W swoich wykładach będzie on omawiał znaczenie dźwięku w filmie, jego wpływ na odbiór współczesnych mediów oraz rozwój technologii dźwiękowej. Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jak dźwięk może manipulować emocjami widza, kreować przestrzeń oraz budować napięcie bez użycia obrazu.
Cykl "Silence Room to propozycja dla miłośników kina, sztuki dźwięku i wszystkich, którzy chcą spojrzeć na film z nowej, często niedostrzeganej perspektywy. Zapraszamy do Kina Centrum na seanse, które pozwolą usłyszeć kino na nowo.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=qHTxzJ58pxQ
Bilet normalny: 16 zł
Bilet ulgowy: 14 zł
(dzieci i młodzież szkolna, studenci, emeryci i renciści, osoby z grupą inwalidzką,
posiadacze Karty Absolwenta UMK)
Kino dla seniora: 10 zł
***
Bilety rezerwować można telefonicznie:
(056) 610 97 18
lub mailowo: kino.centrum@csw.torun.pl
Rezerwacje prosimy odbierać najpóźniej
30 minut przed seansem!