Kim jest operator filmowy? Jaki jest jego artystyczny status? Jaką rolę spełnia w procesie realizacji filmu? Czy jest tylko wykonawcą poleceń reżysera, czy może niezależnym autorem całej strony wizualnej filmu? W jakim stopniu język sztuki kina współtworzyli operatorzy? Odpowiedzi na te pytania poznamy w cyklu edukacyjnym Centrum Sztuki Filmowej CSW: Jak patrzeć, żeby zobaczyć. Historia sztuki operatorskiej. Każdemu spotkaniu towarzyszyć będzie projekcja filmu i wykład dr hab. Katarzyny Taras.
Autorka cyklu i prowadząca:
Katarzyna Taras (ur. 1973)
Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Doktor habilitowana nauk humanistycznych. Adiunkt na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i w Warszawskiej Szkole Filmowej. Prowadzi również zajęcia w StoryLab.Pro i w Akademii Filmu Historycznego działającego przy Ośrodku Badań nad Totalitaryzmami. Historyczka i krytyczka filmowa. Zajmuje się najnowszym kinem polskim i teoretycznymi aspektami sztuki operatorskiej. Zakochana w kinie Wojciecha Jerzego Hasa. Publikuje w „KINIE”, „Nowej Polszy” i „Film PRO”. Autorka trzech książek: Witkacy i film (2005), Egoista czy „Edi”? Bohaterowie najnowszych polskich filmów – rekonesans (2007), Frustraci. Bohaterowie filmowi i literaccy wobec polskiej rzeczywistości po 1989 roku (2012). Powód do dumy– wypromowanie ponad 40 magistrów. Nieustająca inspiracja – Tatry i Bliski Wschód.
Dotychczasowe spotkania:
13.02.2017 – Side by Side
Tags: cykl filmowy, kino