Praca Anny Bochenek jest abstrakcyjną kompozycją opartą na horyzontalnych podziałach pola obrazowego z występującymi sporadycznie nieregularnymi, owalnymi formami. Powstałe w wyniku tych podziałów płaszczyzny zróżnicowane są za pomocą...
(…) Znajdująca się na pierwszym planie figura w ciemnym stroju i trójkątnym nakryciu głowy wydaje się być bohaterem przedstawienia, choć stanowiący retoryczne niedopowiedzenie tytuł świadczy o płynnej i nieokreślonej relacji...
Obraz Lecha Wolskiego Pomieszane kody jest kompozycją abstrakcyjną, złożoną z wielu równomiernie i gęsto wypełniających pole obrazowe znaków i symboli. Znaki te, spiętrzone i skumulowane, naniesione zostały niejako w warstwach; część...
Obrazy Ireneusza Kopacza, wykonane w technice kolażu, budzą nostalgiczne uczucia. Kompozycja o ograniczonej gamie kolorystycznej daje wrażenie spokoju i harmonii. Istotnym jej elementem jest przede wszystkim powtarzająca się kilkakrotnie – w...
Obraz Stanisława Borysowskiego, jest kompozycją abstrakcyjną, utrzymaną w jednorodnej gamie kolorystycznej, w której przeważają odcienie szarości, wzbogaconej gdzieniegdzie intensywnymi błękitami, fioletami i zieleniami. Pole obrazowe...
Na dwóch obrazach z serii Pełna wdzięku z fotograficznym realizmem przedstawione zostały banalne przedmioty: konstrukcja złożona ze standardowych, zwykłych szkolnych krzeseł oraz hiperrealistycznie namalowane okno, zajmujące niemal całą...
Technika wykonania dzieła, charakterystyczna dla powstających począwszy od lat 70. prac z cyklu Układy, polega na autorskiej konstrukcji krosna malarskiego wzbogaconego dodatkowymi, poprzecznymi listwami, wypychającymi płótno w określonym...
Praca o charakterze obrazu-obiektu doskonale pokazuje stosowaną przez artystę strategię. Opiera się ona na dwóch podstawowych zabiegach. Najpierw powstaje obraz, a właściwie obrazy, które Wiesław Borowski nazwał „mniejszymi”...
Obraz składa się z czterech pionowych połączonych ze sobą blejtramów, tworzących rozległą panoramiczną przestrzeń, malowaną swobodnie, szerokimi pociągnięciami pędzla. Całość pokryta jest niemal pionowymi, skośnymi pasami...
Obraz Marcina Maciejowskiego przyjmuje formę podzielonej na dwie części tablicy edukacyjnej z zadaniami dla widza. Po lewej stronie znajduje się portret Mikołaja Kopernika w ujęciu trzy czwarte, zgodnie z dość standardowym wyobrażeniem...
Treflik i Treflinka nie mogą się doczekać Świąt. Prezenty to jedyna rzecz, o jakiej potrafią myśleć! Kiedy nadchodzi Wigilia, rodzeństwo z ekscytacją zrywa się z łóżek. Razem z rodziną zaczynają przygotowania – pieką ciastka, odśnieżają podwórko i ustawiają choinkę. Zostaje im tylko jedna rzecz do zrobienia – wieszanie ozdób. Dostrzegają jednak, że nie mają bombek. Co gorsza, nikt w mieście ich nie ma! Wszystkie ozdoby nagle poznikały z każdego domu i sklepu. Treflik i Treflinka rozpoczynają śledztwo, aby ustalić, gdzie się podziały bombki. Z pomocą robota Robobota i samego Świętego Mikołaja postarają się uratować Gwiazdkę!
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=q5DM2AvcZj8
List do Świętego Mikołaja, reż. Joaquin Mason, familijny, Hiszpania, 2023, dubbing, 95'
Sugerowany wiek: 10+
Co by się stało, gdyby pewnego roku Święty Mikołaj nie dotarł do grzecznych dzieci na całym świecie? Kilka dni przed Bożym Narodzeniem Mikołaj ulega wypadkowi na swoich saniach i trafia do szpitala. Na szczęście Salva, który leży z nim w sali, już czuje się dobrze i niebawem opuszcza szpital. Musi podjąć się wielkiej misji i zastąpić Mikołaja, ale to nie będzie łatwe... Zegar tyka, a Salva musi znaleźć renifera, nauczyć się latać na saniach i co najtrudniejsze... nauczyć się być dobrym człowiekiem.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=oVDxbcBQaAc
Trzy kilometry do końca świata, reż. Emanuel Pârvu, dramat, Rumunia, 2024, napisy, 105'
Rumuński kandydat do Oscara i laureat Palmy Queer ostatniego MFF w Cannes jest utrzymaną w duchu rumuńskiej nowej fali opowieścią o nietolerancji, opresji i niezdrowych układach. Emanuel Pârvu mówi, że ten film to jego interpretacja kondycji mniejszości, a tematami, które zainspirowały go do napisania scenariusza były: potrzeba etykietowania, społeczna obojętność oraz brak zrozumienia wobec inności.
Siedemnastoletni Adi wraca do swojej rodzinnej miejscowości w sercu delty Dunaju, by spędzić letnie wakacje z rodzicami. Na co dzień chłopak mieszka i studiuje w sąsiednim mieście Tulcea, do którego można dostać się tylko za pomocą łodzi. Malownicze miejsce, w jakim się wychował, niewielka społeczność, gdzie wszyscy się znają, dają bohaterowi złudne poczucie bezpieczeństwa.
Pewnej nocy, wracając z imprezy, Adi zostaje brutalnie zaatakowany. Wszyscy, na czele z ojcem chłopaka, są w szoku. Szef lokalnej policji rozpoczyna śledztwo, które prowadzi do syna budzącego strach w okolicy Zentova. Pretekstem miałyby być nieuregulowane finansowe rozliczenia między starszymi mężczyznami. Wkrótce na jaw wychodzi jednak prawdziwy powód ataku. Budzi on nie mniejszą sensację niż samo pobicie i destabilizuje sytuację nie tylko w rodzinie Adiego, ale i w całej lokalnej społeczności. Niepokojąca atmosfera małej wioski kontrastuje z sielankowym pięknem otaczających ją krajobrazów.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=u0Cu2zv4Rx8
Najnowsze dzieło twórcy „Drive My Car”, to zdobywca pięciu nagród na festiwalu w Wenecji, na czele z Wielką Nagrodą Jury i nagrodą FIPRESCI. Ryûsuke Hamaguchi portretuje w nim Japonię nieznaną – zanurzoną w świecie zachwycającej, dzikiej przyrody, kultywującą odchodzące w przeszłość tradycje. W tym kojącym, wyciszającym filmie, wydobywającym piękno ukryte w prostocie, baśń o potędze natury organicznie łączy się z dramatem. Sygnały, które zapowiadają naruszenie kruchej równowagi pomiędzy trwaniem i zmianą, budzą tęsknotę za miejscem, w którym „zła nie ma”. Takumi i jego córka, Hana, mieszkają w położonej w lesie wsi. Takumi dostarcza sąsiadom drewno i wodę, dla lokalnej restauracji zbiera dzikie wasabi. Ciche i spokojne życie bohaterów „Zła nie ma” zmienia się, gdy w okolicy zjawia się firma z Tokio, planująca zbudować tu luksusowy camping. Przybysze nie zdają sobie sprawy, że wchodzą w konflikt nie tylko z lokalną społecznością, ale także z o wiele potężniejszymi siłami przyrody. Opowiadana w „Zła nie ma” historia stanowi otulinę dla mistrzowsko skonstruowanej tajemnicy. Aurę niezwykłości podbija muzyka Eiko Ishibashi, która współpracowała z Hamaguchim także przy „Drive My Car”. Cicha moc ukryta w delikatnych dźwiękach przypomina o potędze, która drzemie w pozornie bezbronnej i niewinnej naturze. Eksploatując jej zasoby, zapominamy, że wśród drzew śpią demony, które możemy nierozważnie obudzić.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=K8kBeR4oG-c
Treflik i Treflinka nie mogą się doczekać Świąt. Prezenty to jedyna rzecz, o jakiej potrafią myśleć! Kiedy nadchodzi Wigilia, rodzeństwo z ekscytacją zrywa się z łóżek. Razem z rodziną zaczynają przygotowania – pieką ciastka, odśnieżają podwórko i ustawiają choinkę. Zostaje im tylko jedna rzecz do zrobienia – wieszanie ozdób. Dostrzegają jednak, że nie mają bombek. Co gorsza, nikt w mieście ich nie ma! Wszystkie ozdoby nagle poznikały z każdego domu i sklepu. Treflik i Treflinka rozpoczynają śledztwo, aby ustalić, gdzie się podziały bombki. Z pomocą robota Robobota i samego Świętego Mikołaja postarają się uratować Gwiazdkę!
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=q5DM2AvcZj8