Dla Włodzimierza Jana Zakrzewskiego prawdziwym językiem sztuki jest abstrakcja. Nie powinno to dziwić, zważywszy na fakt, że uczył się w pracowni Romana Owidzkiego i dobrze znał Henryka Stażewskiego. Czasami jednakże forma abstrakcyjna...
Obraz Andrzeja Guttfelda, zrealizowany jest ze swobodą ekspresji umieszczającą go na pograniczu abstrakcji i figuracji. Co prawda przedstawione formy sugestywnie nawiązują do umeblowania nieznanego, skromnego wnętrza, lecz uwaga skupia się...
Praca, będąc częścią cyklu Opór realizowanego wraz z mężem artystki, Rafałem Góralskim, w ramach współtworzonej przez nich Galerii Rusz (eksponowanego na wystawie Spojrzenia 2007 w Narodowej Galerii Sztuki „Zachęta” w Warszawie),...
…Jak zauważa sam artysta, zarówno Opór, jak i całą twórczość Galerii Rusz można rozpatrywać w odniesieniu do idei refleksyjności, podejmowanej przez brytyjskiego socjologa Anthony’ego Giddensa. Według Giddensa w obliczu zaniku...
Pod względem malarskim Próba XXIII jest najbardziej surowym obrazem cyklu. Została pozbawiona, charakterystycznej dla innych Prób, gry fakturalno-chromatycznej, uzyskiwanej zamaszystymi, rytmicznymi pociągnięciami płaskiego pędzla. Gęsta...
Zespół czterech podwójnych tablic przedstawia cztery pory roku w Lucimiu – wsi położonej na granicy Kujaw i Borów Tucholskich, przy drodze krajowej nr 25. Punktem wyjścia była dla autora rzeczywistość zarejestrowana na fotografiach. W...
Obraz Krzysztofa Candera, namalowany w technice tempery na płycie drewnianej, przedstawia mroczne wnętrze, w którym na pierwszym planie znajduje się świetlista postać w białej, powłóczystej szacie. W głębi wnętrza, na granicy kadru...
Pejzaż pionowy Ignacego Bulli znamionuje wysoki stopień deformacji w ujęciu tematu. Artysta przekroczył granicę abstrakcji, uniemożliwiając widzowi prostą identyfikację poszczególnych motywów przedstawieniowych. W kompozycji dominują...
Przedmioty gotowe, wzięte z najbliższego otoczenia, to dla Jerzego Brzuskiewicza materia, z którą mierzy się najczęściej. Charakterystyczne dla jego twórczości tzw. Black-boxy traktować można jako próbę zanotowania i uporządkowania...
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
„Małe miłości” to esencja wakacyjnego kina – skąpany w słońcu film o miłości, życiowych wyborach i związkach na odległość, do których reżyserka przewrotnie zalicza także relacje dorosłych dzieci ze starzejącymi się rodzicami. Z lekkością, czułością i humorem opowiada o wielkich emocjach. Zeskrobuje urazy jak starą farbę ze ścian, a tęsknoty i fantazje puentuje tanecznymi, popowymi piosenkami.
Często słucha ich na telefonie Teresa (María Vázquez), 42-latka, która zmieniła wakacyjne plany, by zająć się matką. Naburmuszona Ani (Adriana Ozores) miała drobny wypadek i przez jakiś czas wymaga opieki. Całe lato pod jednym dachem to wyzwanie dla obu kobiet, które spierają się o każdy drobiazg. Ale słońce i czas nieuchronnie rozpuszczają konflikty, więc Teresa i Ani doświadczają też nieoczekiwanej bliskości. „Małe miłości” Celii Rico Clavellino dają drugą szansę pogrążonym w kryzysie relacjom, nie oceniają miłosnych pomyłek, dowartościowują samotność z wyboru, a przede wszystkim ze zrozumieniem portretują jeden z najbardziej burzliwych związków: matki i córki.
Uhonorowane na festiwalu w Maladze Specjalną Nagrodą Jury i nagrodą dla najlepszej aktorki drugoplanowej (Ozores), swoją wyjątkową atmosferę „Małe miłości” zawdzięczają fenomenalnemu aktorskiemu duetowi, subtelnemu humorowi i łagodności, z jaką podchodzą do wyborów bohaterek. Celebrujący małe przyjemności, szukający smaku życia w ulotnych chwilach, doceniający prostotę – film Clavellino to nowy, wyrazisty kobiecy głos w hiszpańskim kinie. I opowieść otulająca ciepłem jak letni, wakacyjny wieczór.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=3zxDYgw7s50
Jérémie wraca do sennego francuskiego miasteczka na pogrzeb byłego szefa. Pobyt prędko się wydłuża, a chłopak jest oskarżany o niespodziewane nawiązanie zbyt bliskich relacji z wdową. Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy nakręcona przez podejrzliwego syna kobiety spirala przemocy przynosi zaskakujący rezultat. Jérémie znajduje jednak sojusznika, który próbuje wybawić go z kłopotów, w czym pomaga także nieudolność miejscowej policji.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=U5wEV2fBcpY
Pani Bucik”, reż. Yan Lanouette Turgeon, komedia, Kanada, 2024, dubbing, 111'. Sugerowany wiek: 8+
Filip, pozbawiony inspiracji kompozytor, zmuszony jest przyjąć do domu swoją siostrzenicę Simonę. To zbuntowana i ekscentryczna dziewczynka, której najlepszym przyjacielem jest skunks. Pomimo diametralnie różnych osobowości, Filip i Simone szybko odkrywają, że mogą potrzebować siebie nawzajem bardziej, niż początkowo sądzili.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=pTiwaicpSCU
Strefa interesów, reż. Jonathan Glazer, dramat/wojenny, Wielka Brytania, Polska, USA, 2023, napisy, 106'
Rudolf (Christian Friedel) wraz z żoną Hedwig (Sandra Hüller) oraz czwórką dzieci i psem mieszkają w przestronnym, pedantycznie czystym domu z wypielęgnowanym ogrodem i szklarnią. Celebrują rodzinne obiady, marzą o wakacjach w ukochanych Włoszech. W weekendy lubią popływać kajakami lub pospacerować po lesie z przyjaciółmi. Jednak zza ścian ich domu często dobiegają niepokojące odgłosy, a czasem rozpaczliwe krzyki, ponieważ Rudolf Höss jest komendantem obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.
Kino Centrum w CSW Toruń zaprasza na wyjątkowy cykl filmowy "Silence Room", poświęcony roli dźwięku w kinematografii. To unikalna okazja, by przyjrzeć się filmom, w których dźwięk nie jest jedynie tłem dla obrazu, lecz odgrywa kluczową rolę w narracji, budowaniu emocji i kreowaniu świata przedstawionego. Każdej projekcji towarzyszyć będzie wykład dr. Rafała Kołackiego, badacza dźwięku, artysty i eksperta w dziedzinie nagrań terenowych. W swoich wykładach będzie on omawiał znaczenie dźwięku w filmie, jego wpływ na odbiór współczesnych mediów oraz rozwój technologii dźwiękowej. Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jak dźwięk może manipulować emocjami widza, kreować przestrzeń oraz budować napięcie bez użycia obrazu.
Cykl "Silence Room to propozycja dla miłośników kina, sztuki dźwięku i wszystkich, którzy chcą spojrzeć na film z nowej, często niedostrzeganej perspektywy. Zapraszamy do Kina Centrum na seanse, które pozwolą usłyszeć kino na nowo.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=qHTxzJ58pxQ