Inwersja jest obiektem nietypowym, o abstrakcyjnym charakterze. Artysta czerpie z dokonań sztuki dawnej, w której rzeźba polichromowana zajmuje duży obszar. Elementy konstrukcyjne dzieła zostały tu umieszczone na pierwszym planie. Sobczyński...
Obraz przedstawia kontrowersyjną pracę Maurizio Cattelana – sedes wykonany z 18 karatowego złota. Instalacja ta umieszczona w Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku miała w opinii artysty służyć nie tylko jako dzieło sztuki lecz również...
Prezentowany obraz jest wczesną pracą artystki. Kompozycja przedstawia fragmentarycznie ukazane kobiece ciało w otoczeniu wysublimowanych, wzorzystych tkanin. Artystka czerpie z orientalnych kultur wykorzystując ich ornamentykę. Od pewnego...
Prezentowany obraz jest wczesną pracą artystki. Kompozycja przedstawia fragmentarycznie ukazane kobiece ciało w otoczeniu wysublimowanych, wzorzystych tkanin. Artystka czerpie z orientalnych kultur wykorzystując ich ornamentykę. Od pewnego...
Prezentowany obraz jest wczesną pracą artystki. Kompozycja przedstawia fragmentarycznie ukazane kobiece ciało w otoczeniu wysublimowanych, wzorzystych tkanin. Artystka czerpie z orientalnych kultur wykorzystując ich ornamentykę. Od pewnego...
Podstawowym kierunkiem twórczości Sedlačíka jest poszukiwanie relacji między pejzażem a wizją miasta i jego peryferii. Ważnym elementem w jego kompozycjach są miejsca interakcji między człowiekiem a geometryczną strukturą pejzażu....
Obrazy Krzysztofa Skarbka wyróżniają szczególnie ich walory formalne. Płótna pokryte mocno działającymi kolorami oraz brokatem skrzą na ścianach. Bogactwo formy nawiązywać może do działań artystów ludowych (forma prac). Zaś...
Obrazy Krzysztofa Skarbka wyróżniają szczególnie ich walory formalne. Płótna pokryte mocno działającymi kolorami oraz brokatem skrzą na ścianach. Bogactwo formy nawiązywać może do działań artystów ludowych (forma prac). Zaś...
Obrazy Krzysztofa Skarbka wyróżniają szczególnie ich walory formalne. Płótna pokryte mocno działającymi kolorami oraz brokatem skrzą na ścianach. Bogactwo formy nawiązywać może do działań artystów ludowych (forma prac). Zaś...
Praca powstawała w okresie dwóch lat i była ciągłym procesem nawarstwiania materii malarskiej, która dzięki własnej technice na bazie woskowej może być wielokrotnie przetwarzana. Cyrkulacja materii malarskiej tworzy efekt rozbicia i...
Treflik i Treflinka nie mogą się doczekać Świąt. Prezenty to jedyna rzecz, o jakiej potrafią myśleć! Kiedy nadchodzi Wigilia, rodzeństwo z ekscytacją zrywa się z łóżek. Razem z rodziną zaczynają przygotowania – pieką ciastka, odśnieżają podwórko i ustawiają choinkę. Zostaje im tylko jedna rzecz do zrobienia – wieszanie ozdób. Dostrzegają jednak, że nie mają bombek. Co gorsza, nikt w mieście ich nie ma! Wszystkie ozdoby nagle poznikały z każdego domu i sklepu. Treflik i Treflinka rozpoczynają śledztwo, aby ustalić, gdzie się podziały bombki. Z pomocą robota Robobota i samego Świętego Mikołaja postarają się uratować Gwiazdkę!
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=q5DM2AvcZj8
List do Świętego Mikołaja, reż. Joaquin Mason, familijny, Hiszpania, 2023, dubbing, 95'
Sugerowany wiek: 10+
Co by się stało, gdyby pewnego roku Święty Mikołaj nie dotarł do grzecznych dzieci na całym świecie? Kilka dni przed Bożym Narodzeniem Mikołaj ulega wypadkowi na swoich saniach i trafia do szpitala. Na szczęście Salva, który leży z nim w sali, już czuje się dobrze i niebawem opuszcza szpital. Musi podjąć się wielkiej misji i zastąpić Mikołaja, ale to nie będzie łatwe... Zegar tyka, a Salva musi znaleźć renifera, nauczyć się latać na saniach i co najtrudniejsze... nauczyć się być dobrym człowiekiem.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=oVDxbcBQaAc
Trzy kilometry do końca świata, reż. Emanuel Pârvu, dramat, Rumunia, 2024, napisy, 105'
Rumuński kandydat do Oscara i laureat Palmy Queer ostatniego MFF w Cannes jest utrzymaną w duchu rumuńskiej nowej fali opowieścią o nietolerancji, opresji i niezdrowych układach. Emanuel Pârvu mówi, że ten film to jego interpretacja kondycji mniejszości, a tematami, które zainspirowały go do napisania scenariusza były: potrzeba etykietowania, społeczna obojętność oraz brak zrozumienia wobec inności.
Siedemnastoletni Adi wraca do swojej rodzinnej miejscowości w sercu delty Dunaju, by spędzić letnie wakacje z rodzicami. Na co dzień chłopak mieszka i studiuje w sąsiednim mieście Tulcea, do którego można dostać się tylko za pomocą łodzi. Malownicze miejsce, w jakim się wychował, niewielka społeczność, gdzie wszyscy się znają, dają bohaterowi złudne poczucie bezpieczeństwa.
Pewnej nocy, wracając z imprezy, Adi zostaje brutalnie zaatakowany. Wszyscy, na czele z ojcem chłopaka, są w szoku. Szef lokalnej policji rozpoczyna śledztwo, które prowadzi do syna budzącego strach w okolicy Zentova. Pretekstem miałyby być nieuregulowane finansowe rozliczenia między starszymi mężczyznami. Wkrótce na jaw wychodzi jednak prawdziwy powód ataku. Budzi on nie mniejszą sensację niż samo pobicie i destabilizuje sytuację nie tylko w rodzinie Adiego, ale i w całej lokalnej społeczności. Niepokojąca atmosfera małej wioski kontrastuje z sielankowym pięknem otaczających ją krajobrazów.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=u0Cu2zv4Rx8
Najnowsze dzieło twórcy „Drive My Car”, to zdobywca pięciu nagród na festiwalu w Wenecji, na czele z Wielką Nagrodą Jury i nagrodą FIPRESCI. Ryûsuke Hamaguchi portretuje w nim Japonię nieznaną – zanurzoną w świecie zachwycającej, dzikiej przyrody, kultywującą odchodzące w przeszłość tradycje. W tym kojącym, wyciszającym filmie, wydobywającym piękno ukryte w prostocie, baśń o potędze natury organicznie łączy się z dramatem. Sygnały, które zapowiadają naruszenie kruchej równowagi pomiędzy trwaniem i zmianą, budzą tęsknotę za miejscem, w którym „zła nie ma”. Takumi i jego córka, Hana, mieszkają w położonej w lesie wsi. Takumi dostarcza sąsiadom drewno i wodę, dla lokalnej restauracji zbiera dzikie wasabi. Ciche i spokojne życie bohaterów „Zła nie ma” zmienia się, gdy w okolicy zjawia się firma z Tokio, planująca zbudować tu luksusowy camping. Przybysze nie zdają sobie sprawy, że wchodzą w konflikt nie tylko z lokalną społecznością, ale także z o wiele potężniejszymi siłami przyrody. Opowiadana w „Zła nie ma” historia stanowi otulinę dla mistrzowsko skonstruowanej tajemnicy. Aurę niezwykłości podbija muzyka Eiko Ishibashi, która współpracowała z Hamaguchim także przy „Drive My Car”. Cicha moc ukryta w delikatnych dźwiękach przypomina o potędze, która drzemie w pozornie bezbronnej i niewinnej naturze. Eksploatując jej zasoby, zapominamy, że wśród drzew śpią demony, które możemy nierozważnie obudzić.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=K8kBeR4oG-c
Treflik i Treflinka nie mogą się doczekać Świąt. Prezenty to jedyna rzecz, o jakiej potrafią myśleć! Kiedy nadchodzi Wigilia, rodzeństwo z ekscytacją zrywa się z łóżek. Razem z rodziną zaczynają przygotowania – pieką ciastka, odśnieżają podwórko i ustawiają choinkę. Zostaje im tylko jedna rzecz do zrobienia – wieszanie ozdób. Dostrzegają jednak, że nie mają bombek. Co gorsza, nikt w mieście ich nie ma! Wszystkie ozdoby nagle poznikały z każdego domu i sklepu. Treflik i Treflinka rozpoczynają śledztwo, aby ustalić, gdzie się podziały bombki. Z pomocą robota Robobota i samego Świętego Mikołaja postarają się uratować Gwiazdkę!
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=q5DM2AvcZj8