MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

I regretted not going out in a jumper and i arranged to meet mum in cafe rouge By Mon Quixote

ZRÓB TO Z NAMI, na podsumowanie World Cafe

Fès, Morocco by DarkB4Dawn @ Flickr

ZRÓB TO Z NAMI: Targi Wiedzy dla Sektora Kultury

Audiowizje 2013 - plakat

Opublikowano: 9 lutego 2013 Views: 2182 Projekty, PRZEprojekt

PRZEprojekt: Audiowizje Festival 2013

W ramach promocji i wspierania toruńskich inicjatyw, kwietniowy, PRZEprojektowy Open call poświęcony będzie Festiwalowi Audiowizje 2013. To muzyczne wydarzenie jest próbą połączenia świata muzyki z przestrzenią sztuk wizualnych. Projekt koncentruje się więc na zjawisku pobudzania wyobraźni odbiorców poprzez unaocznianie i pokazywanie dźwięków.

W trakcie festiwalu w najważniejszych punktach miasta, w tym także w CSW, będą odbywać się koncerty toruńskich zespołów, zaś przestrzeń LabSen zamieni się w festiwalowy klub Audiowizji.

audiowizje.blogspot.com

 

Audiowizje - banner

Wydarzenia odbywające się w CSW:

 

CZWARTEK, 11 KWIETNIA

Miejsce: LabSen/CSW – Scena Asco Stage
godz 17.00, Gala Otwarcia Audiowizje Festival 2013
godz 17.45, Panel. Muzyka do gier: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o muzyce do serii Wiedźmin – spotkanie z twórcami.
Dyskusja z kompozytorami na temat powstania oprawy audio oraz ścieżki dźwiękowej do serii Wiedźmin 3. Pokaz animacji Wiedźmin 2,3 (trailer, zapowiedzi, unikatowe animacje). Uczestnicy: Adam Skorupa, Krzysztof Wierzynkiewicz, Marcin Przybyłowicz. Prowadzenie: Arkadiusz Haratym (GameMusic.pl), Krzysztof Pyter (GameMusic.pl)

 

godz 19.00, Koncert: Minor Sounds minorsounds.bandcamp.com
występ za okazaniem opaski festiwalowej

 

PIĄTEK, 12 KWIETNIA

Miejsce: LabSen/CSW – Scena Asco Stage
godz. 13.45 Wykład: Aleksander Stando, Od rewelacji do rewolucji – o drodze filmu i komiksu V jak Vendetta do statusu symbolu
V jak Vendetta autorstwa Alana Moore’a na stałe zapisało się w historii komiksu, a film braci Wachowskich uzyskał status kultowego. Twórcy nie mogli się jednak spodziewać, jak wielki wpływ będą miały ich dzieła na masową świadomość oraz jak wymownie będzie kojarzyć się maska V. Prezentacja będzie poświęcona analizie fenomenu obu dzieł i powiązanych z nimi zdarzeń.

godz. 16.00 Panel. Muzyka do gier: Kompozytorzy muzyki do gier wideo – niedocenieni bohaterowie drugiego planu
Pytamy, co trzeba zrobić, aby dołączyć do ich grona. Dyskusja z kompozytorami na temat kondycji polskiej branży muzyki z gier. Czy uczelnie akademickie wspierają rozwój osób zainteresowanych tym tematem? Jakie warunki trzeba spełniać, by być dobrym kompozytorem? Czy można pisać muzykę wyłącznie do gier? Uczestnicy: Adam Skorupa, Krzysztof Wierzynkiewicz, Piotr Musiał, Marcin Przybyłowicz, Arkadiusz Reikowski. Prowadzenie: Arkadiusz Haratym (GameMusic.pl) i Mariusz Borkowski (GameMusic.pl)

godz 18.45 Panel: Dizajn w muzyce
W muzyce dźwięk od dawna przenika się z obrazem. Jaka jednak jest rzeczywista rola projektowania w świecie muzyki? Porozmawiamy o sztukach wizualnych spotykających się na kwadracie okładki płytowej i nie tylko na niej. Zobaczmy muzykę zarówno z kulturowego, jak i technicznego punktu widzenia. Uczestnicy: Stanisław Gruszczyński (okladki.net), Mateusz Kosma (decybeledizajnu.com)

godz 20.00 Kineformy – projekcja, instalacja, koncert, performance
Przestrzeń Kineform to warsztaty prowadzone przez Daniela Rycharskiego o Michała Zawadę dla studentów Wydziału Malarstwa Akadami Sztuk Pięknych w Krakowie oraz Wydziału Sztuk Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Punktem odniesienia dla projektu są Kineformy Andrzeja Pawłowskiego – stworzona w latach 50. XX wieku interdyscyplinarna realizacja artystyczna łącząca w sobie elementy projekcji, happeningu, eksperymentalnego filmu i instalacji. Grupa biorąca udział w warsztatach stworzy instalację, która w przestrzeni będzie starała się odtworzyć eksperymentalny efekt działań Pawłowskiego. Wraz z przygotowaną przez Tomasza Kubiaka muzyką elektryczną stworzy performatywną realizację łączącą dźwięk, światło i ruch

godz 21.00 Koncert: Setting The Woods On Fire
myspace.com/settingthewoodsonfire
występ za okazaniem opaski festiwalowej
Miejsca: Kino Centrum/CSW

godz 15.00 Panel: Dlaczego wideo rządzi światem?
Po latach narzekania, że w telewizji nie ma nic ciekawego i przeskakujemy z kanału na kanał niczym zombie, nagle okazało się, że przesiedliśmy się na zupełnie inne kanały: na YouTube, Śmeiszne psy, harlem shake’i, letspleje. Co się stało, że poświęcamy im tyle czasu? I co zrobić, aby znaleźć coś dla siebie i nie tracić czasu? Uczestnicy: Konrad Hildebrand, Krzysztof Gonciarz

godz 17.00 Panel: Czy istnieją audiowizje?
W poszukiwaniu przestrzeni między obrazem i dźwiękiem. Czy można usłyszeć obraz i zobaczyć dźwięk? Uczestnicy: dr Joanna Walewska, dr Dariusz Brzostek, Rafał Iwański, Anna Pilewicz

godz 18.00 Projekcja: Rafał Iwański, Anna Pilewicz, Aqualuna
Projekt AQUALUNA odwołuje się do obrazów i dźwięków najbardziej pierwotnych, organicznych, w dużej mierze powiązanych z żywiołem wody i Księżycem. Integruje odrealnione wodne i lunarne obrazy następujące po sobie w sposób paralelny do skomponowanej do filmu muzyki. Film Anny Pilewicz utrzymany jest w poetyce sennego marzenia, to symboliczna opowieść o przemianie. Z ciemności, z jasnej plamy Księżyca-meduzy rodzi się kobieta oddychająca pod wodą. Kobieta śni, a z tego snu wyłaniają się oceaniczne przestrzenie pełne głębinowych istot. W głębi oceanu lub ludzkiej podświadomości dokonują się alchemiczne przemiany, prowadzące w finale do powstania nowej przeobrażonej jaźni.
W efektach wizualnych – uzyskanych w dużej mierze za pomocą technik analogowych, finalnie też w pewnym stopniu dzięki narzędziom komputerowym – wykorzystane zostały płynne substancje (woda, tusz, farba, olej) w różnych kolorach i o różnych konsystencjach, mieszane w przezroczystych naczyniach. W ścieżce dźwiękowej, skomponowanej specjalnie do video, Rafał Iwański opierał się na brzmieniu przetwarzanych analogowo i cyfrowo generatorów elektronicznych i instrumentów akustycznych oraz modyfikowanych nagraniach dźwięków wody pochodzących z różnych źródeł. W celu wywołania zintensyfikowanego odbioru, twórcy tego projektu wykorzystują między innymi efekt synestezji, formy korespondują ze sobą w wymiarze wizualnym i audytywnym.

godz 21.00 Projekcja filmu Legenda Kineform
Film „Legenda Kineform” poświęcony jest fenomenowi artystycznemu „Kineform” Andrzeja Pawłowskiego z 1957 roku. Reprezentujący młode pokolenie artyści Daniel Rycharski i Michał Zawada podejmują próbę skonfrontowania się z dziełem, którego forma, mimo iż współcześnie niemal zapomniana, mogłaby stać się inspiracją zarówno dla współczesnego widza, jak i artystów posługujących się w twórczości nowymi mediami. Film stanowi swoisty hołd dla reprezentanta polskiej awangardy, a zarazem, poprzez swoją formę, stawia pytanie o aktualność problematyki eksperymentatorskiej w aktualnych sztukach wizualnych.

 

SOBOTA 13 KWIETNIA

Miejsce: LabSen/CSW – Scena Asco Stage
godz. 14.00 Sonoforro. Danuta Milewska – miniatura audiowizualna (muzyka: Artur Maćkowiak)
projekt/wystawa
33 fotografie są zapisem twórczego przesilenia i odrzucania tego, co trzeba w dochodzeniu do jasności wizji, tak jak obcina się i odrzuca suche gałązki, umacniając jednocześnie całą roślinę. Piosenka Three golden hairs* to spontaniczna aktywacja wewnętrznego dialektu Danuty Milewskiej, który pojawił się jako odgłos uwalniania dźwięków zagnieżdżonych w ciele przez lata żyjącym w różnych kulturach i językach.
Całość inspirowana jest pradawną opowieścią z Europy Wschodniej, zapisaną w książce „Biegnąca z wilkami” C.P. Estés: „Trzy złote włosy” – wyrwane z głowy i rzucone na ziemię, wydają ciche dźwięki. Kiedy wybrzmiewają, to jest jak pobudka, przypływa nowa energia.
*Piosenka Three Golden Hairs w wykonaniu Danuty Milewskiej z muzyką Artura Maćkowiaka pochodzi z jego najnowszej płyty Take Away, wydanej przez Wet Music Records.

godz 11.00 Warsztaty dla dzieci: Fundacja Wszyscy Tworzymy sztukę i Dział Edukacji CSW

godz 14.15 Wykład: dr Bernadetta Didkowska, O konieczności kształcenia wizualnego

godz. 15.00 Wykład: dr Marcin Jaworski, Praktyka profanowania i odzyskiwania obrazu w komiksie współczesnym

godz 16.15 Wykład dr Radosław Bomba, Wizualizacja mediów – teoria i praktyka

godz 17.15 Warsztaty: Wizualizacja mediów – teoria i praktyka, prowadzenie dr Radosław Bomba
Współczesna kultura jest kulturą obrazu. Dlatego też nie sposób zrozumieć przeobrażeń i zmian jakie w niej zachodzą bez zrozumienia różnorodnych aspektów wizualności. Wyzwaniem dla współczesnych badań kulturowych staje się także analiza niezliczonej liczby obrazów multiplikowanych cyfrowo i rozpowszechnianych w sieci. Jak badać i analizować miliony zdjęć, obrazów, memów, filmów i komiksów, które każdego dnia są tworzone na całym świecie? W jaki sposób zrozumieć i przetworzyć ogromne ilości danych (ang. big data) wizualnych, których pojedynczy człowiek nie jest już w stanie przyswoić czy nawet pobieżnie przejrzeć?
Odpowiedzi na te pytania udziela nowy nurt badań kulturowych określany mianem humanistyki cyfrowej. Jest to dyscyplina badawcza, która do badania ogromnej ilości danych wizualnych wykorzystuje oprogramowanie komputerowe. Jedną z metod humanistyki cyfrowej jest wizualizacja mediów. Metoda ta umożliwia analizę wielkich ilości danych wizualnych i rozpoznawanie w nich charakterystycznych trendów kulturowych. Dzięki wizualizacji mediów analizować można miliony zdjęć, obrazów, komiksów, scen filmowych, a także zestawiać, porównywać i identyfikować charakterystyczne wzorce estetyczne w ogromnych kolekcjach medialnych. Warsztaty z wizualizacji mediów opierać się będą na metodach i narzędziach opracowanych przez wybitnego medioznawcę Lva Manovicha w ramach projektu Software Studies. Uczestnicy w trakcie warsztatów zapoznają się z głównymi koncepcjami badań w obrębie humanistyki cyfrowej. Następnie w praktyce opanują podstawowe techniki tworzenia i analizowania własnych wizualizacji w oparciu o opracowany przez Lva Manovicha program ImagePlot służący do wizualizacji mediów.
Na warsztaty należy przyjść z własnym laptopem. Liczba miejsc ograniczona, chętnych prosimy o kontakt: audiowizje@gmail.com

 

godz 20.00 Koncert: Soray

godz 21.00 Koncert: Whistle Trip
występ za okazaniem opaski festiwalowej
Miejsce: Kino Centrum/CSW

godz 15.15 Teledysk: Spotkanie z Jackiem Kościuszko

godz 17.15 Teledysk: Spotkanie z Krzysztofem Skoniecznym

godz 18.30 Tofifest prezentuje
Specjalna prezentacja krótkich filmów muzycznych ze zbioru filmów Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Tofifest

 

 

NIEDZIELA, 14 KWIETNIA 

Miejsce: LabSen/CSW – Scena Asco Stage
godz. 11.00-17.30 Music is the Game: GamesRoom
Pokaz gier i turniej gier z nagrodami (m.in. Qwirkle, Rój). Pokaz gry Carrom („indyjski bilard”). Dodatkowo podczas Music is the Game usłyszeć będzie można muzykę do gier, spotkać się ze znajomymi i testować gry karciane i planszowe pod okiem prowadzących, którzy zawsze chętnie wytłumaczą zasady. Sekcja jest przygotowana dla wszystkich miłośników gier i muzyki. To przestrzeń swobodna, w której w pełni można się zrelaksować i czerpać garściami rozrywkę. Zapraszamy!

od godz 12.00 Joanna Solarska Mapa nieba – nasze gwiezdne konstelacje, happening
Projekt Work FuN Art prezentuje i zaprasza na: Przyjdź 14 kwietnia do CSW i pozostaw po sobie ślad na odwzorowanej przez nas Mapie Nieba. Zaprojektuj i wykonaj konstelacje gwiazd podczas happeningu lub w domu (technika dowolna!). Mile widziane projekty wykonane z przedmiotów wtórnego użytku. Świetlistość modeli konstelacji – wskazana. Razem stwórzmy niebo, o którym żaden z astronomów nie śnił.

Happening dofinansowany z Urzędu Miasta Torunia w ramach Wsparcia Inicjatyw Lokalnych

godz. 16.00 Koncert: Zachachmnci

godz. 18.30 Gala Zamknięcia Audiowizje Festival 2013

godz. 20.00 Koncert: 30daysofline

godz. 21.00 Koncert: Gravity
Miejsce: Kino Centrum/ CSW

godz. 14.00 Spotkanie z Revv, Chat Wuja Freda
Rozmawiać będziemy o fenomenie komiksu blogowego w internecie, o jego popularności i o tym w jaki sposób odzwierciedla rzeczywistość, w której żyjemy

godz. 15.15 Wykład: dr Joanna Walewska, Audiowizje: mainframe‘owe i cybernetyczne
Na przełomie lat 60. i 70. artyści sięgają po komputery mainframowe. Zaczynają traktować je jako narzędzie kreacji artystycznej. Podczas wykładu przedstawione zostaną przykłady pracy eksplorujących przestrzenie pomiędzy obiektami lub obrazami a dźwiękiem oraz pokazane zostaną współczesne kontynuacje tych wczesnych eksperymentów.

Tags: , , , , ,

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń