WARSZTATY JAPOŃSKIEGO TAŃCA BUTOH Z TO-EN*
24-25.01.2015
godz. 11.00-16.00 ( z przerwą)
II piętro
Ciało tancerza butoh rodzi się wraz z przestrzenią. Dzięki niej ożywa i chłonie rzeczywistość wytężonymi zmysłami. W ciele tancerza butoh materie spotykają się, wypełniając ciało. Ciało konfrontuje materie i ulega przemianie. Co wyniknie z tego spotkania? Jaką prawdę przyniosą ze sobą materie? Tak rodzi się taniec. W tym procesie materia nabiera symbolicznego znaczenia. W konfrontacji z ciałem, staje się nośnikiem prawd o człowieku, świecie.
[TO-EN]
www.toenbutoh.com
Butoh jest współczesną formą tańca, który narodził się w Japonii pod koniec burzliwych lat 50-tych XX w. Rewolucyjny pod względem środków wyrazu i przekraczający granice gatunku, taniec butoh wprowadził nowe spojrzenie na ciało na scenie. Na gruncie europejskim butoh wciąż zaskakuje swą odmienną stylistyką, tworząc nowe warunki wymiany artystycznej.
Po raz pierwszy w Toruniu warsztaty poprowadzi TO-EN, tancerka butoh, choreograf, uczennica słynnej szwedzkiej artystki butoh SU-EN. TO-EN jest jedyną kontynuatorką linii tańca butoh według metody SU-EN w Polsce i pierwszą na świecie.
Warsztaty mają na celu zapoznanie uczestników z metodą pracy z ciałem w tańcu butoh – od treningu po choreografię. Metoda ta bazuje na re-definicji obrazu ciała oraz odkryciu jego nowych artystycznych możliwości. Warsztaty zawierają m.in. trening bazowy (postawa, oddech, wytrzymałość), jak i elementy choreografii, oparte na tzw. „materiałach ciała” („body materials”).
Zapisy i kwestie organizacyjne: eduakcje@csw.torun.pl, tel. 56 610 9716
Zapisy do: 10.01.2015 (ilość miejsc ograniczona)
Warsztaty przeznaczone są dla osób pełnoletnich.
Koszt biletu na dwa dni warsztatów: 60 zł / osobę.
/ „Miód” – performance tańca butoh w wykonaniu TO-EN
23.01.2015, godz. 20:00, piątek, II piętro
Znaczenie miodu otwiera szerokie pole skojarzeń. Zmysłowy, lepki, płynny, odnosi się do rozkoszy fizycznej, ale i słodyczy bliskiej bólu. Miód może być słodki, cierpki, gorzkawy, nawet trujący i wywołujący obłęd. Zestawiony z płaszczyzną ciała, pokrywający ciało, czy wnętrze, zmienia jego znaczenie i formę. Miód zlizywany, smarowany, spływający. Usta, język, dłoń, udo. Relacja z ciałem jest nieskończona. Jest czymś więcej niż więzią pokarmową.
Niezależnie od szerokiej symboliki, jakie niesie ze sobą znaczenie miodu, pierwszą myślą i inspiracją do performance’u stało się zasmucające zjawisko masowego ginięcia pszczół.
Koncept, taniec: TO-EN, Dźwięk: Orlandas Narušis, Kostium: Pani Ella, Wsparcie techniczne: Krzysztof Pajka.
Wstęp wolny!