MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

Swap Meeting

ZŁAP TO Z NAMI! Pierwszy SWAP-meeting w Labsenie

plakat do wydarzenia "Seniorzy w akcji"

Seniorzy w akcji: KADRY Z SZAFY!

Plakat spotkania #13 odczyt dźwięku

Opublikowano: 4 listopada 2013 Views: 1686 Bez kategorii

#13 Odczyt dźwięku: Maciej Melecki + Paper Cuts

Zapraszają: PRZEprojekt oraz Stowarzyszenie Kulturalno-Artystyczne Megafon

piątek, 8 listopada, godz. 18.00, przestrzeń wystawy Epidemic

Odczyt dźwięku to tytuł cyklu spotkań literacko-muzycznych, organizowanych przez Stowarzyszenie Kulturalno-Artystyczne „Megafon”. Jednym z zadań i podstawowych misji przedsięwzięcia jest wzbogacenie życia kulturalnego projektem eksplorującym obrzeża literatury najnowszej, a także sposobów, w jakie łączy się z innymi mediami. Spotkania z cyklu „Odczyt dźwięku” umożliwiają kontakt ze współczesną literaturą i szeroko pojętą muzyką improwizowaną; wzięły się z potrzeby wzbogacenia toruńskiego życia literackiego, a także z potrzeby integracji różnych środowisk twórczych. Cykl spotkań staje się przestrzenią spotkań artystów zajmujących się różnymi dziedzinami, ich kameralna i otwarta formuła ułatwia artystom kontakt z odbiorcami, poszerza pole odbioru i oddziaływania współczesnych twórców literatury, muzyki i sztuki.

13# Odczyt dźwięku już po raz drugi odbędzie się w toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w poszerzonej formule. Pierwszym spotkaniem zorganizowanym na przestrzeni wystawy Thomasa i Helke Bayrle’ów, gdzie występ swój dał duet Perpetual Motion Food, a oprawę literacką stanowiły wiersze Rafała Skoniecznego czytane przez Szymona Szwarca. Tym razem przestrzenią spotkania będzie wystawa Epidemic, dzięki czemu można spodziewać się uwydatnienia synkretycznego i improwizacyjnego charakteru „Odczytu dźwięku”, podczas którego będzie można posłuchać poezji Maciej Meleckiego w autorskich interpretacjach głosowych przy wtórze warszawskiego duetu Paper Cuts


Maciej Melecki
– ur. w 1969 r. Autor trzech arkuszy wierszy: Zachodzenie za siebie (1993), Dalsze zajścia (1998), Panoramix (2001) i tomów wierszy: Te sprawy (1995), Niebezpiecznie blisko (1996), Zimni ogrodnicy (1999), Przypadki i odmiany (2001), Bermudzkie historie (2005), Zawsze wszędzie indziej – wybór wierszy (2008), Przester (2009), Szereg zerwań (2011). Wiersze publikował we wszystkich ważnych pismach literackich kraju ( m. in.: „Twórczość”, „Kresy”, „Odra”, „Nowy Nurt”, „Akcent”, „Studium”, „Czas Kultury”, „Tygodnik Powszechny” ) oraz w antologiach poetyckich: Inny świt (1994), Macie swoich poetów (1996 i 1997), Długie pożegnanie (1997), Antologia współczesnej poezji polskiej (2000), 14. 44 (2000), Martwe punkty (2004), Altered State. New Polish Poetry (ARC PUBLICATIONS, Wielka Brytania, 2003), Vingt – quatre poe`tes polonais (Traduits par Georges Lisowski, Editions du Murmure, Francja, 2003). Współautor scenariuszy filmowych: WOJACZEK (1997) AUTSAJDER (2000), DZIEŃ OSZUSTA (2000), Erwin ze Śląska (2003), WYDALONY (2008). Redaktor tomu niepublikowanych wcześniej wierszy Rafała Wojaczka Reszta krwi (1999) i współredaktor tomu krytyczno-wspomnieniowego Który jest. Rafał Wojaczek w oczach przyjaciół, krytyków i badaczy (2001). Wiersze jego tłumaczone były na języki: angielski, niemiecki, słowacki, francuski, słoweński. Uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Literackiego VILENICA` 2002 (Słowenia).

Laureat: Literackiej Nagrody Czterech Kolumn (2010) i Poetyckiej Nagrody Otoczaka` 2009 – przyznawanej za najlepszy tom wierszy w danym roku (2010). Redaktor naczelny „Arkadii – pisma katastroficznego”. Studiował filologię polską na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Członek: Stowarzyszenia Pisarzy Polskich i Pen Clubu. Pracuje w Instytucie Mikołowskim. Mieszka w Mikołowie.

Paper Cuts to duet łączący muzyczny potencjał syntezatora modularnego i perkusji. Stawiają na improwizację, ale słabość do czytelnej struktury sprawia, że nierzadko odchodzą od strategii kojarzonych z tym gatunkiem. Żywioł perkusji prowadzi dialog z generatywną mocą maszyny, dając zaskakujące rezultaty – od transowych, plemiennych tańców, przez delikatne, organiczne przestrzenie aż po gęste, nawarstwiające się struktury. Wojtek Kurek (perkusja) i Łukasz Kacperczyk (syntezator modularny, karimba) spotkali się wiosną 2013 roku, a już w czerwcu nakładem wydawnictwa Wounded Knife (woundedknife.com) ukazała się ich debiutancka kaseta „First Date”. Materiał można przesłuchać na stronie: papercuts2013.bandcamp.com.

Tags: , ,

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń