MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

Duży pokój

Jacek Kuroń – polityk

Pulp fiction

Zobacz na pełnym ekranie

  • Autor

    Krzysztof Gliszczyński

  • Tytuł

    Pulp fiction

  • Technika

    technika mieszana na płótnie

  • Data

    2013–2015

Praca powstawała w okresie dwóch lat i była ciągłym procesem nawarstwiania materii malarskiej, która dzięki własnej technice na bazie woskowej może być wielokrotnie przetwarzana. Cyrkulacja materii malarskiej tworzy efekt rozbicia i dematerializowania malarskiej struktury ukazując jej nowe walory i w efekcie tworząc obraz malarski o nowych wartościach estetycznych. Nosi on w sobie ślady presji, gdzie każda drobna część materii, jest przenoszona i odciskana kciukiem (w pewien sposób odnosząca się, do ukrytej presji naznaczonej w głębi naszego życia psychicznego). Długotrwały proces powstawania  pracy, jest rodzajem mantry, próby wyzwolenia się,  tworzącą pewną moc, którą określiłem jako synergiczną. Artysta używa w tym przypadku pojęcia związanego z alchemicznym procesem synergy. Jest to stan, który można by określić jako ten, który był przed formą, kolorem i kształtem ale też mógłby być po tym, kiedy to wszystko uległo rozpadowi.

Krzysztof Gliszczyński, Pulp fiction, 2013–2015, technika mieszana na płótnie, 200 x 300 cm (dwa panele, 150 x 200 każdy)

  • Krzysztof Gliszczyński, Pulp fiction

 

Zakup pracy do Kolekcji współfinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach zadania „Rozbudowa regionalnej kolekcji sztuki współczesnej Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu w 2018 r.”

 

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń