MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

plakat wydarzenia

Warsztaty Poezji Dadaistycznej „Od – DA – ra –...

plakat wydarzenia

Hanna Kaniasta – Dizajn miejski – wykład

okładka książki

Opublikowano: 21 września 2010 Views: 1020 Pokój z kuchnią

Spotkanie wokół książki „Kultura dźwięku”

Zapraszamy 26 września (w niedzielę) o godz. 19:30 do Pokoju z kuchnią na panel dyskusyjny i promocję książki „Kultura dźwięku”!

Zapraszamy na spotkanie promujące polskie tłumaczenie książki Kultura dźwięku i panel dyskusyjny.

Paneliści:
Dariusz Brzostek
Krzysztof Gutfranski
Daniel Muzyczuk
Janusz Zielinski

Prowadzenie:
Michal Libera

Audio Culture. Readings in Modern Music ukazało się w roku 2004 nakładem wydawnictwa Continuum – od tego czasu pozostaje jednym z najaważniejszych, najbardziej wyczerpujących i nieortodoksyjnych zbiorów tekstów źródłowych, manifestów i komentarzy na temat muzyki XX wieku. W odróżnieniu jednak od pozycji stricte muzykologicznych, Audio Culture przybiera jako podstawową perspektywę zmian technologicznych oraz kulturowych, których wyrazem a często także bezpośrednim źródłem była muzyka XX wieku. Dzięki tej zmianie akcentów, teksty noise’owego artysty Masami Akita mają szansę znaleźć się obok fragmentów z Cage’a czy Umberto Eco. Perspektywa ta, zróżnicowanie artykułów, oraz podtytuł (Readings in Modern Music) należy interpretować jako próbę wypracowania nowego spojrzenia na nowoczesność; spojrzenia zakorzenionego właśnie w spojrzeniu kulturoznawczo-socjologiczno-technologicznym.

Audio Culture… jest więc wprowadzeniem równocześnie w teorię istotniejszych nurtów muzyki XX wieku jak i podstawowe problemy współczesnego świata; które przebiegają w poprzek podziałów gatunkowych w muzyce. Książka ta jest także bodaj najbardziej zwięzłym zbiorem
tekstów często przełomowych dla historii XX wieku (Russolo, The Art of Noises, Cowell, Joys of Noise, Cage, Indeterminacy, Schaffer, Music of Environemnt, Eno, Ambient Music, Cutler, Plunderphonia, Schaeffer, Acousmatics, Reich, Music as Gradual Process, Moholy-Nagy, Production-Reproduction, Cascone, Aesthetics of Failure).

Redaktor publikacji, Daniel Warner jest kompozytorem i wykładowcą w Hampshire College (muzyka XX wieku),absolwentem Princeton University, gdzie studiował muzykę elektroniczną u jednego z jej najważniejszych twórców, Miltona Babbitta. Specjalizuje się w tematyce instalacji muzycznych. Christoph Cox również jest wykładowcą w Hampshire College (filozofia), specjalizuje się w filozofii Nietzschego oraz muzyce XX wieku. Jego publikacje regularnie pojawiają się także w pismach o charakterze nie-akademickim, m.in. opiniotwórczym the Wire.

Kultura dźwięku. Teksty o muzyce nowoczesnej
Christoph Cox, Daniel Warner [red.]

Wydawca: Słowo / Obraz Terytoria
Redakcja merytoryczna: Michał Libera [Fundacja 4.99]
Tłumaczenie: Julian Kutyła, Maria Matuszkiewicz, Michał Mendyk, Sławomir Wieczorek

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń