MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

Micromelancolié, Trio Layers

:audioskopia: #12 Micromelancolié | Trio Layers

Plakat Słcuhalnia

Słuchalnia – muzyczne znaki czasu #1

Kasper T. Toeplitz, Bartłomiej Kuźniak, Maciej Ożóg

Opublikowano: 19 maja 2015 Views: 2556 audioskopia, Projekty

:audioskopia: #13 Kasper T. Toeplitz / Bartłomiej Kuźniak / Maciej Ożóg

piątek, 22 maja 2015, 20:00, Labsen
Kuratorzy cyklu :audioskopia: – Rafał Iwański i Rafał Kołacki
Wstęp wolny!


Wspólny projekt Bartłomieja Kuźniaka, Macieja Ożoga i Kaspera T. Toeplitza. Muzycy rozpoczęli współpracę w listopadzie 2014 roku. Podczas kilkudniowych sesji polegających na komponowaniu w czasie rzeczywistym, używając aparatury dźwiękowej wysokiej jakości, zarejestrowali kilka godzin muzyki. Wybrane obszerne fragmenty składają się one na album „Uncanny Connections”, który opublikowany zostanie jednocześnie w kilku formatach cyfrowych (w tym w wersji High Definition). Premiera albumu i jego udostępnienie nastąpi podczas trasy w maju 2015 roku.
Muzyka Trio stanowi niejednoznaczne, hybrydyczne połączenie intensywnego noise’u, elektronicznego glitch’u, dronów, muzyki basowej, przestrzennych pejzaży dźwiękowych i abstrakcyjnych wielowymiarowych struktur nawiązujących do akademickiej awangardy dwudziestego wieku.
Koncerty Trio opierają się na tworzeniu w czasie rzeczywistym i dialogu pomiędzy muzykami wykorzystującymi zróżnicowane instrumentarium m.in.: przetwarzane i preparowane basy, liczne analogowe instrumenty elektroniczne, instrumenty i urządzenia o zmodyfikowanych układach elektronicznych (circuit bending), preparowany saksofon sopranowy i wiele innych.


KASPER T. TOEPLITZ
Kompozytor i muzyk działający na pograniczu muzyki akademickiej (opery, utwory na orkiestrę i zespoły kameralne), eksperymentalnej muzyki elektronicznej oraz noise’u. W swojej twórczości wykorzystuje głównie komputer, służący mu jako narzędzie myśli i kompozycji oraz tradycyjne instrumenty poddawane przetworzeniu i preparacjom tworząc analogowo-cyfrowe hybrydy dźwiękowe. Tworzy także projekty interdyscyplinarne z pogranicza performensu i tańca współczesnego. Toeplitz współpracował z wieloma szacownymi instytucjami (GRM, IRCAM, Radio-France, GMEM, GRAME, ZKM), muzykami (Eliane Radigue, Zbigniew Karkowski, Phil Niblock, Dror Feiler, Tetsuo Furudate, Francisco Lopez, Z’EV, Art Zoyd, Ensemble Phenix) i tancerzami (Myriam Gourfink). Jest laureatem licznych nagród i odznaczeń (m.in. Villa Medicis Hors-les-Murs w Nowym Yorku, Villa Kujoyama w Japonii, DAAD w Berlinie, nagroda Giga Hertz ZKM, Karsluhe, Institut Français w Polsce itd.). Jego dyskografia obejmuje ponad pięćdziesiąt różnych tytułów.
http://sleazeart.com/
youtu.be/cR8WcBi9SiM

BARTŁOMIEJ KUŹNIAK
Urodzony w 1974 roku w Częstochowie. Kompozytor, muzyk, twórca video i konstruktor, działający z artystami przekraczającymi granice mediów współtworząc instalacje z pogranicza videoartu, rzeźby, audiowizualnych struktur samkomponujących i performance’u. Jako basista i saksofonista nagrał ponad 30 płyt. Aktywny od późnych lat osiemdziesiątych. Współcześnie współpracuje z performerami i artystami wizualnymi oraz producentami i dj-ami grając bardzo niskie basy na ogromnych zestawach sub-wooferów do awangardowego dark techno nadającego się do tańca. Występuje także solowo łącząc autorskie nagrania muzyczne i prace sound-artowe z projekcjami własnych filmów. Od 1998 roku zajmuje się masteringiem. Jest producentem muzycznym pracującym we własnym Studio 333 będącym także polem doświadczalnym wdrożeń w zakresie dźwięku sferycznego wysokiej rozdzielczości, które jest jednocześnie pracownią wielu grup oraz podstawą projektu 333flow.com scalającego wspólny dorobek twórczy.
bartkuzniak.333flow.com

MACIEJ OŻÓG
Teoretyk kultury i artysta dźwięku. Zajmuje się sztuką interaktywną, mediami taktycznymi, bio artem, problematyką społeczeństwa sieci, studiami nad kulturą nadzoru (surveillance studies) oraz posthumanizmem. Opublikował szereg prac poświęconych sztuce nowych mediów, filmowi awangardowemu, sztuce wideo i muzyce eksperymentalnej. Pracownik Katedry Mediów i Kultury Audiowizualnej w Uniwersytecie Łódzkim. Od początku lat dziewięćdziesiątych zaangażowany w rozwój muzyki eksperymentalnej w Polsce. Założyciel wielu zespołów (Spear, Ben Zen, Nonstate Aural Treat, Sub Spa, Quantum Vacuum Oscillator, Nonstate i.a.). Tworzy multimedialne performensy, instalacje interaktywne oraz filmy wideo. W swoich solowych działaniach skupia się na krytycznej eksploracji przestrzeni liminalnej pomiędzy fizjologiczną aktywnością ciała a niewidzialną elektromagnetyczną infrastrukturą przestrzeni hybrydycznej. Wykorzystuję unikatowe I prototypowe urządzenia elektroniczne, instrumenty analogowe oraz cyfrowe.
maciejozog.333flow.com
nonstate.333flow.com/

Tags: , ,

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń