MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

7. Plaster – warsztaty kaligraficzne i typograficzne

Bezpłatne oprowadzanie

Opublikowano: 15 kwietnia 2016 Views: 4465 Festiwale, Konferencje, Plaster, Strona główna, Sztuka

Konferencja SURVIVAL DESIGN / link do transmisji online!

UWAGA! Dla wszystkich tych, którzy nie mogą osobiście wpaść na naszą konferencję, mam dobrą wiadomość:)

Pod tym linkiem możecie śledzić dyskusję online:

http://tv.umk.pl/

///

Program konferencji

20 maja 2016 r.

11.00–11.40 Oleg Veklenko
11.40–12.20 Agata Dudek / Małgorzata Nowak – Acapulco Studio
12.20–12.50 Przerwa / Coffee Break
12.50–13.30 Illya Pavlov – Grafprom
13.30–14.10 Jakub Stępień Hakobo
14.10–14.40 Przerwa / Coffee Break
14.40–15.20 Oleksii Chekal
15.20–16.00 Jan Kallwejt
16.00–16.40 Krzysztof Iwański

kurator konferencji: Nikodem Pręgowski
moderatorzy: Daria Titarenko / Nikodem Pręgowski

 

Oleg Veklenko
„the 4th Block” – Pozytywny rodzaj katastrofy

„4th block” [Blok 4] to popularna na całym świecie nazwa (odnajdziemy ją w nazwach zespołów rockowych, radiostacji, dzielnic miejskich i oddziałów więziennych). Jednak na Ukrainie kojarzy się ona wyłącznie z blokiem nr 4 w elektrowni w Czarnobylu, który wybuchł 30 lat temu. W środowisku projektantów „the 4th Block” łączy się również z Międzynarodowym Triennale Plakatu Eko, które w zeszłym roku odbył się w Charkowie po raz dziewiąty. Wykład dotyczy powstania Triennale (przypadkowego, lecz równocześnie naturalnego), jego trwania i ciągłego rozwoju mimo ekstremalnych warunków panujących na Ukrainie od ponad 25 lat.

Wykład zaprezentuje znaczenie „the 4th Block” na polu plakatu ekologicznego na świecie oraz na Ukrainie, jego rolę w ruchu ekologicznym i wpływ na naukę projektowania w Akademii Projektowania i Sztuki w Charkowie – głównej i najstarszej szkole projektowania na Ukrainie.

oleg veklenko_6x8

Acapulco
Wschody i zachody słońca w Acapulco

„Kiedy trzy lata temu zakładałyśmy nasze studio chciałyśmy, aby nasza nazwa i logo wpisywały się w wakacyjny klimat, czas spędzany na świeżym powietrzu, lody i drinki z palemką. Myślenie życzeniowe potrafi działać cuda, lecz realia odbiegają niekiedy od wizji i pobożnych życzeń. Robimy drinki z palemką, siedząc przy komputerach, a na pulpitach mamy obrazki rajskich plaż i Dona Johnsona z Miami Vice. Acapulco Studio tu w Warszawie”. Acapulco przybliży kulisy swojej pracy, projekty, z których autorki są dumne, procesy, jakie zachodzą przy powstawaniu książek i ilustracji oraz opowie o tym jak nie frustrować się, gdy za oknem piękna pogoda i wszyscy grają w badmintona, a ty już kolejną godzinę klepiesz korektę książki.

ACAPULCOmy

 

GRAFPROM
Projektowanie w czasach zmian 

Życie na Ukrainie bywa ciężkie, państwo z jednego kryzysu przechodzi w kolejny. Jak na Ukrainie ma przetrwać projektant? Jak zarobić na życie bez brzydkiego portfolio? Co należy robić, aby nie przestać rozwijać się jako artysta i człowiek? Wygląda na to, że trzeba pracować na trzy etaty. Ta historia dotyczy trzech prac wykonywanych równocześnie oraz sposobu na to, jak zło przerobić na dobro i przetrwać w czasach pełnych zmian.

Ilya Pavlov


HAKOBO

HGW Hakobo Graphic World

JAKUB STĘPIEŃ aka Hakobo (ur. 1976) należy do 50 najważniejszych obecnie plakacistów na całym świecie (według Johna Fostera, autora książki New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century). Doskonale realizuje się również w identyfikacji wizualnej, działaniach na pograniczu sztuki i dizajnu, w modzie i szeroko rozumianej grafice użytkowej. W swoich realizacjach prezentuje charakterystyczny styl, inspirowany tradycyjnym graficznym rzemiosłem, a także kulturą ulicy. Zbiór jego prac obejmuje zarówno zdyscyplinowane, proste układy, jak również realizacje wynikające z fascynacji kamuflażem, graficznym noisem i estetyką nadmiaru. Jakub Stępień zaprezentuje przykłady swojej graficznej aktywności i opowie o jej różnych obliczach, w zależności od sytuacji i zapotrzebowania.

Hakobo


OLEKSII CHEKAL
Listy ze świata kaligraficznych podróży

Oleksii Chekal opowie o roli kaligrafii w jego twórczości oraz zaprezentuje przykłady realizacji, które wykonywał w trakcie swoich podróży studyjnych. Wyjaśni powody, dla których skoncentrował się na pracy wynikającej z manualnego gestu, opierającej się na śladach pozostawionych przez narzędzia używane w kaligrafii. W kontekście dyktatu technologii cyfrowej i projektowania komputerowego, tak tradycyjne podejście do zawodu projektanta zasługuje na miano prawdziwego „survivalu”.

Chekal


JAN KALLWEJT
Ładne obrazki nie wystarczą

Jan Kallwejt opowie o tym jak zmieniał się i ewoluował jego warsztat, o współpracy z klientami z Polski oraz z zagranicy, zdobywaniu zleceń, a także o planowaniu i organizacji pracy. Autor wyjaśni również, jakie są oczekiwania rynku ilustracji i projektowania graficznego, jak je rozpoznać, przewidzieć i jak im sprostać. Dowiemy się także, jakie problemy napotyka w swojej codziennej pracy grafik – freelancer oraz jak zadbać o to, by przez lata nie stracić przyjemności czerpanej z pracy.

kallwejt_rooftop


KRZYSZTOF IWAŃSKI
Kino survival

Współpraca Krzysztofa Iwańskiego z Łódzką Szkołą Filmową zaowocowała ponad sześćdziesięcioma plakatami kinowymi. Autor opowie o tym, jak projektować co tydzień ten sam plakat i nie zwariować.

krzysztof-iwanski-photo

 

 

 

Plakat

Tags: , , , ,

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń