Kiedy: 29 stycznia (wtorek), godz. 18.00 Od starożytnych pachnideł po średniowieczne wonności, od pomanderów do Larendogry, od wody kolońskiej do Numeru 5 Chanel… Perfumy towarzyszą człowiekowi od tysięcy lat. Pełniły...
Jacques Fath – francuski projektant, prekursor kolekcji prêt-à-porter. O zapomnianym rywalu Christiana Diora w ramach cyklu Historia Mody opowiada Krzysztof Trojanowski....
Kiedy: 11 grudnia (wtorek), godz. 18.00 Nazwisko Dior kojarzy każdy, a niewielu kojarzy postać Jacquesa Fatha – francuskiego projektanta, prekursora kolekcji prêt-à-porter, czyli ubrań z seryjnej produkcji, dostępnych w sklepach....
Relacja ze spotkania Historia mody. Moda w świecie muzułmańskim, które odbyło się 20 listopada 2018 w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” w Toruniu. Blanka Rogowska – doktorantka w Katedrze Bliskiego Wschodu i Północnej...
Kiedy: 20 listopada (wtorek), godz. 18.00 Na kolejnym spotkaniu z cyklu Historia mody zastanowimy się czy w świecie muzułmańskim, gdzie zasady religijne kształtują ubiór, można mówić o zjawisku mody? Prześledzimy zmiany jakie...
Kiedy: 19 czerwca (wtorek), godz. 18.00 Po krótkiej przerwie zapraszamy na dalszy ciąg opowieści o modzie francuskiej, która od zawsze nadawała ton i wyznaczała nowe trendy w modzie ogólnoświatowej. Tym razem poznamy historię kobiecych...
Kiedy: 15 maja (wtorek), godz. 18.00 Tym razem wykład poświęcony historii mody nawiązywać będzie do I po co nam wolność?, aktualnie prezentowanej w przestrzeniach CSW. Wraz z Wojciechem Majdą, prowadzącym spotkania, będziemy się...
Kiedy: 17 kwietnia (wtorek), godz. 18.00 Drugie spotkanie z cyklu poświęconego modzie francuskiej. Tym razem wykład dotyczy mody XIX-wiecznej, widzianej przez pryzmat obrazów impresjonistów, np. słynne „Śniadanie na trawie”...
Kiedy: 20 marca (wtorek), godz. 18.00 Kontynuujemy wykłady z cyklu Historia mody – tym razem skupimy się na modzie francuskiej i o niej opowiemy przez kilka kolejnych spotkań. Zaczynamy od stylu Ludwika XIV, który wprowadził spore...
Monodram muzyczny. Babski stand-up z piosenkami. Monolog kobiety wielozadaniowej, przeplatany największymi hitami polskiej estrady. Wyśpiewane zostaną takie utwory jak „Winda do nieba”, „Polska Madonno”, „Jej portret”, „Bądź moim natchnieniem” „Takiego chłopaka” czy „Jest fantastycznie”.
Aneta Todorczuk w programie „Matka Żona Kochanka” śpiewająco opowiada o społecznej roli kobiety w dzisiejszym świecie. Matka? Żona? A może kochanka? Praczka, sprzątaczka, kucharka, pocieszycielka, psycholożka… Dodajmy jeszcze modelka, ideał piękna, szyku i inteligencji.
Wielozadaniowość to zdecydowanie żeńska domena. Lepiej lub gorzej, ale wszystkie te role kobiety łączą każdego dnia. Czy tego chcą czy nie. Można się przeciwko temu buntować, protestować, można pokornie znosić swój babski los lub z humorem iść przez życie nucąc pod nosem „róbmy swoje”. Do tego ostatniego namawia nas Aneta Todorczuk. Kobieto – bądź piękna, bądź sobą, nie oglądaj się na innych. Ideałów nie ma, nie było i nie będzie. Dotyczy to każdego człowieka, bez względu na płeć.
„Matka Żona Kochanka” to terapeutyczne spotkanie nie tylko dla pań. Może jakiś zagubiony na widowni mąż odnajdzie drogę do lodówki, pralki, sypialni… Może zrozumie, że pilotem do telewizora nie da się sterować rzeczywistością? A już na pewno dowie się, że skarpetki same do kosza na brudną bieliznę nie zawędrują, a trawa na drugim brzegu zawsze tylko wydaje się być bardziej zielona.
Zabawnie, inteligentnie, muzycznie. Z humorem, dystansem do siebie i świata. Zgodnie i jednocześnie wbrew stereotypom. Z lampką wina i przy dobrej kawie. Tak trzeba żyć. Do takiego świata zaprasza Aneta Todorczuk. 90 minut luzu, chillaoutu i relaksu.
Twórcy: ● reż. Anna Gryszkówna ● scenariusz: Aneta Todorczuk ● aranżacje: Tomasz Krezymon
Występują: Aneta Todorczuk i Tomasz Krezymon (piano)
Nasienie świętej figi”, reż. Mohammad Rasoulof, dramat/kryminał, Iran, Francja, Niemcy, 2024, napisy, 168'
Jeden z najważniejszych i najgłośniejszych filmów tegorocznego sezonu nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, oscarowa shortlista, zwycięzca Nagrody Specjalnej Jury oraz bezkonkurencyjnie najlepiej oceniony film festiwalu w Cannes, laureat Nagrody Publiczności na festiwalu San Sebastian oraz zdobywca dziesiątek innych wyróżnień i nagród. Okrzyknięty absolutnym arcydziełem, trzymający w napięciu, poruszający i wciągający jak najlepsze filmy Davida Finchera.
Dwie dorastające siostry na co dzień zajmują się szkołą, przyjaciółmi i domowymi obowiązkami. Wszystko się zmienia, gdy ich ojciec niespodziewanie awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=9F7gg8mCMbA
Emilia Pérez, reż. Jacques Audiard, kryminalny/musical/melodramat, Francja, USA, Meksyk, 2024, napisy, 133'
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt (13 nominacji!) i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5sceawet5Xs
Nasienie świętej figi, reż. Mohammad Rasoulof, dramat/kryminał, Iran, Francja, Niemcy, 2024, napisy, 168'
Jeden z najważniejszych i najgłośniejszych filmów tegorocznego sezonu nagród. Nominacja do Złotego Globu w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, oscarowa shortlista, zwycięzca Nagrody Specjalnej Jury oraz bezkonkurencyjnie najlepiej oceniony film festiwalu w Cannes, laureat Nagrody Publiczności na festiwalu San Sebastian oraz zdobywca dziesiątek innych wyróżnień i nagród. Okrzyknięty absolutnym arcydziełem, trzymający w napięciu, poruszający i wciągający jak najlepsze filmy Davida Finchera.
Dwie dorastające siostry na co dzień zajmują się szkołą, przyjaciółmi i domowymi obowiązkami. Wszystko się zmienia, gdy ich ojciec niespodziewanie awansuje na sędziego śledczego. Wraz z finansowymi korzyściami i awansem społecznym, pojawiają się nowe zasady i obowiązki. Ich surowość i restrykcyjność budzi w dziewczynach sprzeciw. Atmosfera w domu gęstnieje, a sytuacja dodatkowo się pogarsza się, gdy znika służbowa broń ojca. Z dnia na dzień cała rodzina znajduje się w poważnym niebezpieczeństwie.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=9F7gg8mCMbA
Konklawe, reż. Edward Berger, thriller, wielka Brytania, USA, 2024, napisy, 120'
Po śmierci znienawidzonego w Watykanie papieża, kardynałowie z całego świata zjeżdżają się na konklawe, by wybrać nowego przywódcę Kościoła. Obradom przewodzi kardynał Lawrence, który ma za zadanie jedynie czuwać nad ich sprawnym przebiegiem. Jednak, gdy zaostrza się walka dwóch wrogich frakcji, a na jaw zaczynają wychodzić kompromitujące tajemnice ich kandydatów, Lawrence staje przed dylematem. Zachować bezstronność i pozwolić wybrać osobę niegodną? Czy wbrew zasadom zaangażować się po jednej ze stron? A może poszukać trzeciego rozwiązania? Okazja nadarza się, gdy tuż przed rozpoczęciem głosowania wśród obradujących pojawia się nikomu nieznany kardynał Benitez, tajemniczy współpracownik nieżyjącego papieża. Kim jest? Kto za nim stoi? Jaki ma cel? Czy instytucję Kościoła czeka wstrząs, jakiego nie było w historii?
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=C6tXecYuDCM