Nosferatu, reż. Robert Eggers, horror, USA, Czechy, Wielka Brytania, 2024, napisy, 132'
Najnowszy film Roberta Eggersa to gotycka opowieść o obsesji między nawiedzoną młodą kobietą a przerażającym wampirem, który jest nią zafascynowany.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=C52rDVxX4F0
Emilia Pérez, reż. Jacques Audiard, kryminalny/musical/melodramat, Francja, USA, Meksyk, 2024, napisy, 133'
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt (13 nominacji!) i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5sceawet5Xs
Nosferatu, reż. Robert Eggers, horror, USA, Czechy, Wielka Brytania, 2024, napisy, 132'
Najnowszy film Roberta Eggersa to gotycka opowieść o obsesji między nawiedzoną młodą kobietą a przerażającym wampirem, który jest nią zafascynowany.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=C52rDVxX4F0
Emilia Pérez, reż. Jacques Audiard, kryminalny/musical/melodramat, Francja, USA, Meksyk, 2024, napisy, 133'
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt (13 nominacji!) i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
Info: tel. 56 610 97 18, e-mail: kino.centrum@csw.torun.pl
Kliknij i kup bilet
https://www.youtube.com/watch?v=5sceawet5Xs
Monodram muzyczny. Babski stand-up z piosenkami. Monolog kobiety wielozadaniowej, przeplatany największymi hitami polskiej estrady. Wyśpiewane zostaną takie utwory jak „Winda do nieba”, „Polska Madonno”, „Jej portret”, „Bądź moim natchnieniem” „Takiego chłopaka” czy „Jest fantastycznie”.
Aneta Todorczuk w programie „Matka Żona Kochanka” śpiewająco opowiada o społecznej roli kobiety w dzisiejszym świecie. Matka? Żona? A może kochanka? Praczka, sprzątaczka, kucharka, pocieszycielka, psycholożka… Dodajmy jeszcze modelka, ideał piękna, szyku i inteligencji.
Wielozadaniowość to zdecydowanie żeńska domena. Lepiej lub gorzej, ale wszystkie te role kobiety łączą każdego dnia. Czy tego chcą czy nie. Można się przeciwko temu buntować, protestować, można pokornie znosić swój babski los lub z humorem iść przez życie nucąc pod nosem „róbmy swoje”. Do tego ostatniego namawia nas Aneta Todorczuk. Kobieto – bądź piękna, bądź sobą, nie oglądaj się na innych. Ideałów nie ma, nie było i nie będzie. Dotyczy to każdego człowieka, bez względu na płeć.
„Matka Żona Kochanka” to terapeutyczne spotkanie nie tylko dla pań. Może jakiś zagubiony na widowni mąż odnajdzie drogę do lodówki, pralki, sypialni… Może zrozumie, że pilotem do telewizora nie da się sterować rzeczywistością? A już na pewno dowie się, że skarpetki same do kosza na brudną bieliznę nie zawędrują, a trawa na drugim brzegu zawsze tylko wydaje się być bardziej zielona.
Zabawnie, inteligentnie, muzycznie. Z humorem, dystansem do siebie i świata. Zgodnie i jednocześnie wbrew stereotypom. Z lampką wina i przy dobrej kawie. Tak trzeba żyć. Do takiego świata zaprasza Aneta Todorczuk. 90 minut luzu, chillaoutu i relaksu.
Twórcy: ● reż. Anna Gryszkówna ● scenariusz: Aneta Todorczuk ● aranżacje: Tomasz Krezymon
Występują: Aneta Todorczuk i Tomasz Krezymon (piano)