Kup teraz w Księgarni Sztuki >>>
Narracja wystawy Kości wszystkich ludzi, o mocno kolażowej strukturze, została umiejscowiona w przestrzeni, gdzie kluczowa pozostawała rozgrywka toczona pomiędzy naturą, cywilizacją oraz kulturą. To właśnie na tle tych relacji kształtują się doświadczenia tożsamości jednostki i społecznej interakcji. To tam rodzą się struktury, w których funkcjonujemy, lub które podważamy. Pokazywane na wystawie prace odnosiły się do pojęć mierzących się z własnymi obsesjami, fascynacjami i urazami. Łączyła je refleksja o ludzkiej naturze, przemijaniu i pamięci. Jednocześnie silnie podważały granicę między dziełem a jego kontekstem, szukając radykalnych rozwiązań na drodze do połączenia sztuki i życia. Tym samym wystawa pozostała wypowiedzią, dla której Kryszkowski był jedynie pretekstem dla szerszej refleksji, będącej wyrazem wahań i niepewności dotyczących możliwości i pułapek związanych ze sztuką.
Patrząc na twórczość Jacka Kryszkowskiego przez pryzmat jego decyzji o rezygnacji z kultury, nie sposób nie zauważyć pytań i zniekształceń, których autorem jest sam artysta. Jego ucieczka to konsekwentna droga zmierzająca do zatarcia granicy między życiem a sztuką. Tej podróży towarzyszyła coraz większa minimalizacja formy, która z czasem utożsamiła się z „obecnością”.
Kurator
Piotr Lisowski
Realizacja wystawy
Wojciech Rumiński
Katalog
Piotr Lisowski
Tłumaczenie
Damian Jasiński
Hanna Piątkiewicz
Monika Ujma
Korekta
Ian Corkill
Paweł Falkowski
Katarzyna Radomska
ISBN: 978-83-62881-88-8