MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

Sztuka o wolności. „Sztuka Legionów Polskich”

Wyprawa w głąb sztuki

2018-03-30 - 2018-05-06 Views: 1054 Strona główna, Sztuka, Wystawy, wystawy

Wystawa / Karolina Komasa. MAPY. Jedyne, co jest pewne, to niepewność

Kiedy: 30.03–06.05.2018

Otwarcie wystawy: 30 marca (piątek), godz. 17.00
Kurator: Wojciech Hora
Koordynatorka: Renata Sargalska

Prace Karoliny Komasy prezentowane na wystawie MAPY. Jedyne, co jest pewne, to niepewność stanowią jej refleksję nad drogą, jaką stanowi życie afektowane poprzez rzeczy i zjawiska, które na niej spotykamy. Determinują one kierunki, jakie na tej drodze obieramy i oddziałują na sposób recepcji otoczenia. Komasa od lat konsekwentnie bazuje na interakcji z odbiorcą. Po pierwsze zostawia nam decyzję wejścia w tę interakcję, po drugie, jeśli ona zajdzie, ciąg zdarzeń będzie oddziaływał na fizyczną stronę zachowań, ale też wywoła zespół wrażeń psychicznych – brak równowagi, pewną dozę poczucia zagrożenia czy dyskomfort poczucia przestrzeni. Autorka operuje obiektami w przestrzeni, anektując ją do gry i czyniąc ją pełnoprawnym elementem swoich prac. Używa prostych środków rzeźbiarskich, mniej lub bardziej surowych form wzbogaconych ruchem (rzeczywistym i tym pozornym), ciepłem, wiatrem i dźwiękiem. Autorka zakłada udział wielu zmysłów w procesie doświadczania prac jako historii unikalnej i zakładającej wolność co do zakresu udziału w niej, a co za tym idzie, różnego poziomu refleksji.

Wojciech Hora – kurator wystawy

 

Karolina Komasa

Studia w latach 1991–98 na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na kierunku Rzeźba. Dyplom w roku 1998 w zakresie rzeźby i w zakresie malarstwa w architekturze. Pracuje jako profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, pełniąc funkcję dziekana Wydziału Rzeźby i Działań Przestrzennych. Zajmuje się rzeźbą, obiektem, instalacją. Bierze udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. W latach 2001 i 2009 stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zajmuje się rzeźbą, obiektem i instalacją. Porusza tematykę kondycji człowieka i kruchości jego egzystencji naznaczonego piętnem dążenia do sukcesu. Zachłanność na kontakt z widzem poprzez anektowanie także fizycznej jego obecności, wiąże się z pragnieniem zbudowania więzi, osobistej relacji, miejsca dialogu.

Tags: ,

/ Wydrukuj ten artykuł

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń