MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

Blog CSF

Anna Skoczek – Lo i stało się. Zaduma nad światem w sieci [recenzja]

Za każdym razem filmy Wernera Herzoga intrygują swoją nietypową tematyką, a ostatnimi czasy zdecydowanie bardziej przyciągają jego dokumenty niż fabuły. Okres elektryzującej współpracy niemieckiego reżysera z aktorem Klausem Kinskim,...

coffefest

Plebiscyt na „najlepsze kawowe sceny” w filmie

24 września przy okazji I edycji Festiwalu Kawy CoffeeFEST w kinie Centrum Sztuki Filmowej CSW odbył się plebiscyt na najlepszą scenę kawową w historii kina. Nominowanych zostało 20 następujących scen z filmów:   Amelia (2001) –...

Anna Skoczek, Hüzün, czyli turecka melancholia – relacja ze spotkania z belit sağ i rozmowy o nowym kinie tureckim

Dni Tureckie w Centrum Sztuki Współczesnej rozpoczęły się w czwartek 8 września, kameralnym spotkaniem w sali Kina Centrum, którego gościem specjalnym była turecka artystka belit sağ. Jedna z prac tej video eseistki prezentowana jest na...

Fuocoammare. Ogień na morzu, kadr z filmu

Paweł Kamiński – Fuocoammare [recenzja]

Przygotowując kilka tygodni temu recenzję Człowieka (2015), nie myślałem, że w niedalekiej przyszłości przyjdzie mi pisać o dokumencie, który tak dumnie przywoływałem. Fuocoammare . Ogień na morzu (2016) zdobył nagrodę na berlińskim...

Anna Skoczek – Neonowy Byk [recenzja]

Każdy z nas ma swoje niepowtarzalne barwy i odcienie, których na pierwszy rzut oka nie widać. Często za dnia skrywamy je przed światem ze wstydu lub zmusza nas do tego codzienność. Ważne, żeby nie dać się zdominować szarości i...

Michał Degórski – Co przynosi przyszłość [recenzja]

Nowy film Mii Hansen-Love stanowi przykład europejskiego kina autorskiego i intymnego, w sposób subtelny opowiadającego o prywatnych trzęsieniach ziemi. Opierając się na własnej biografii, kręcąc je z wielkim wyczuciem słowa i przestrzeni,...

Spotkanie z Tomaszem Raczkiem

Co łączy artystów, krytyków i widzów? Są to miejsca takie jak Kino Centrum w toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej, gdzie wszyscy mogą się spotkać i podyskutować na temat sztuki oraz roli krytyki artystycznej w odbiorze dzieł...

Anna Skoczek – Komuna [recenzja]

Thomas Vinterberg – współtwórca słynnego awangardowego manifestu Dogma 95, którego naczelną zasadą było zdanie: „Kino to człowiek wobec samego siebie, a nie tylko aktor przed kamerą”, reżyser zrealizowanego według zasad minimalizmu...

Filip Skowronek – Baby Bump [recenzja]

Niejeden dorosły zgodzi się ze stwierdzeniem, że dzieci (i młodzież) mają tendencję do dramatyzowania. Błahe z pozoru zdarzenie uzyskuje w ich oczach rozmiary godne greckiej tragedii. A przecież to jedynie łagodne preludium do prawdziwego...

Michał Degórski – Komuna [recenzja]

Jedni opowiadają o tym filmie jak o wielkiej metaforze rozpadu mitu solidarności demokratycznej Europy, budowanego po II wojnie światowej z początkiem istnienia Wspólnot Europejskich, a na naszych oczach współcześnie konsekwentnie...

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń