MENU

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW

Opublikowano: 17 maja 2017 Views: 340

10. Grand OFF Festival – przegląd nagrodzonych filmów krótkometrażowych

25 maja 2017 17:00 -

Kiedy: 25 maja (czwartek), godz. 17.00
Kino Centrum

Zapraszamy na prezentację filmów krótkometrażowych, nagrodzonych podczas 10. edycji Festiwalu Grand Off. W poszczególnych kategoriach laureatami są:

Najlepsza fabuła – Riders, reż. Jesper Vidkjær Rasmussen (Dania) – 29′
Najlepsza reżyseria – Timecode, reż. Juanjo Giménez Peña (Hiszpania) – 15′
Najlepszy scenariusz – Qui N’a Pas Sa Part D’Ombre, reż. Léo Favier (Francja) – 15′
Najlepsze zdjęcia – The Secret World of Foley, reż. Daniel Jewel (Wielka Brytania) – 14′
Najlepszy montaż – Henry, reż. Matthew Jeffrey (Wielka Brytania) – 8′
Najlepsza aktorka – Kroki, reż. Karolina Zaleszczuk (Polska) – 24′
Najlepszy aktor – The Maltese Fighter, reż. Arev Manoukian (Malta) – 19′
Najlepszy dokument – Budzik, reż. Piotr Małecki (Polska) – 32′
Najlepsza animacja – L’Arbre, reż. Lucie Sunková (Francja) – 15′
Najlepsza scenografia – Puppenspiel, reż. Ares Ceylan (Szwajcaria) – 19′
Najlepszy Film Polski – Lokatorki, reż. Klara Kochańska (Polska) – 30′

Wszystkie filmy mają duże walory artystyczne, ale szczególną uwagę zwracamy na nominowany w tym roku do Oscara Timecode.
Cena biletu na niemal czterogodzinny przegląd – tylko 10 zł! Ok. 19.00 nastąpi 30-minutowa przerwa między projekcjami. Zapraszamy

Opisy filmów:

Najlepsza fabuła – Riders, reż. Jesper Vidkjær Rasmussen (Dania) – 29′
Zniesmaczony zabójczą przemocą panującą w wyjętym spod prawa klubie motocyklowym, Lars, po 8 latach spędzonych w więzieniu, postanawia z niego odejść. Chce zacząć nowe życie z żoną i synem, w innym kraju. Ale nic nie idzie zgodnie z planem.

Najlepsza reżyseria – Timecode , reż. Juanjo Giménez Peña (Hiszpania) – 15′
Luna i Diego są strażnikami parkingowymi. Diego ma nocną zmianę, a Luna pracuje w ciągu dnia.

Najlepszy scenariusz – Qui N’a Pas Sa Part D’Ombre, reż. Léo Favier (Francja) – 15′
Minister Finansów dorwany przez dziennikarzy. Sprawa wyszła na jaw, znaleźli dowód na jego ukryte konto w Szwajcarii. Skandal! Wstyd! Powinien zrezygnować! Jak do tego doszło? W poszukiwaniu rozwiązania, jak wybrnąć z sytuacji, minister zagłębia się we własną przeszłość.

Najlepsze zdjęcia – The Secret World of Foley, reż. Daniel Jewel (Wielka Brytania) – 14′
Film zabiera nas w podróż do mało znanego świata dźwiękowców, którzy dają filmom życie dodając do nich efekty dźwiękowe w postprodukcji.

Najlepszy montaż – Henry, reż. Matthew Jeffrey (Wielka Brytania) – 8′
Henry jest odludkiem, który nie spędza dużo czasu ze swoimi rówieśnikami. Rodzice rzadko pozwalają mu wyjść z domu i spotkać się z innymi dziećmi z sąsiedztwa. Boją się go wypuszczać po tych wszystkich strasznych historiach, które Henry opowiada o dzieciach ze szkoły. Pewnego dnia Henry znajdzie się w sytuacji „walcz lub uciekaj” i będzie musiał dokonać wyboru.

Najlepsza aktorka – Kroki, reż. Karolina Zaleszczuk (Polska) – 24′
Nastoletnia Justyna nie może już wytrzymać z matką, która całe noce spędza na imprezach, próbując kogoś poznać. Gdy do jej bloku wprowadza się nowa sąsiadka, Justyna zaczyna znikać z domu. Przypadkowa i niewinna fascynacja starszą dziewczyną każe jej dorosnąć.

Najlepszy aktor – The Maltese Fighter, reż. Arev Manoukian (Malta) – 19′
W czasach największej przemocy politycznej na Malcie, Carmelo, samotny ojciec i bokser z Valletty, by utrzymać siebie i syna Giuseppe, jest zmuszony dołączyć do skorumpowanego światka.

Najlepszy dokument – Budzik, reż. Piotr Małecki (Polska) – 32′
Budzik to klinika, w której dzieci w śpiączce czekają na przebudzenie. Przy łóżkach dzieci dyżurują rodzice, którzy prawie nie wychodzą z kliniki. Śpią na polowych posłaniach, które rozkładają obok szpitalnych łóżek – są zdeterminowani, by pomóc dzieciom wrócić do życia. Film opowiada niezwykłą historie ludzi, którzy w obliczu osobistej tragedii nie poddają się, są pełni nadziei, walcząc o życie i zdrowie swoich dzieci.

Najlepsza animacja – L’Arbre, reż. Lucie Sunková (Francja) – 15′
Cykl życia wiekowego dębu rosnącego nieopodal wiejskiego domu. Z jego żołędzia wyrasta obok nowy dąb. Na skutek zniszczeń po silnej burzy stary dąb trafia do domu w roli rodzinnego stołu. Przez okno obserwuje, jak dorasta młody dąb. Aż pewnego dnia młode drzewo znika z horyzontu. Wkrótce, ku zdumieniu dojrzałego drzewa, ojciec rodziny przynosi do domu nowe dębowe krzesło.

Najlepsza scenografia – Puppenspiel, reż. Ares Ceylan (Szwajcaria) – 19′
Ruben mieszka ze swoim surowym ojcem w domku położonym na odludziu, w lesie. Pewnego ranka słyszy, jak dzieci z miasteczka opowiadają makabryczne historie o jego ojcu i postanawia sprawdzić, skąd biorą się te plotki.

Najlepszy Film Polski – Lokatorki, reż. Klara Kochańska (Polska) – 30′
Justyna, samotna trzydziestoparolatka, mimo ryzyka, jakie się z tym wiąże, kupuje mieszkanie na aukcji komorniczej. W dniu przeprowadzki do wymarzonego domu okazuje się, że klucze nie pasują do zamka. Sen Justyny o własnym miejscu spełni się jako koszmar…

 

Tags: , ,

/ Wydrukuj ten artykuł

Instytucja finansowana ze środków Miasta Toruń